Από το energia.gr
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα προτείνει τη μείωση κατά 15%, των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τα φορτηγά οχήματα στην προσεχή επταετία, απορρίπτωντας τις εκκλήσεις εταιρειών, περιβαλλοντικών ομάδων αλλά και ορισμένων κρατών-μελών να καθοριστούν πιο επιθετικοί στόχοι προκειμένου να τηρηθούν οι δεσμεύσεις για την κλίματική αλλαγή
Οι μεταφορές παράγουν το 25% των συνολικών εκπομπών CΟ2 και αποτελούν το μόνο τομέα της οικονομίας της ΕΕ στον οποίο οι εκπομπές εξακολουθούν..
να αυξάνονται, ύστερα από τις μειώσεις που καταγράφηκαν στην ηλεκτρική ενέργεια και στην γεωργία.
Η ΕΕ έχει δεσμευθεί, στο πλαίσιο της Συμφωνίας των Παρισίων για το Κλίμα, να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 40% έως το 2030. Τα φορτηγά αποτελούν περίπου το 5% του συνολικού στόλου οχημάτων που κινούνται στους δρόμους της ΕΕ, ωστόσο εκπέμπουν σχεδόν το 25% των συνολικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, γεγονός που τα καθιστά από τους πιο σημαντικούς στόχους των προσπαθειών της Ένωσης προς την κατεύθυνση της μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Η Κομισιόν αναμενόταν να ψηφίσει σήμερα, Τετάρτη, επί της πρότασης για μείωση 15% των εκπομπών CO2 από τα βαρέα φορτηγά οχήματα έως το 2025 και κατά 30% έως το 2030, όπως υποστηρίζουν άριστοι γνώστες των σχετικών νομοθετικών προτάσεων.
Οι προτάσεις θα παρέχουν κίνητρα στις βιομηχανίες κατασκευής φορτηγών για να παράγουν οχήματα που θα εκπέμπουν μηδενικούς ρύπους, αν και δεν θα περιλαμβάνουν υποχρεωτικούς στόχους παραγωγής. Οι ανωτέρω στόχοι θα μπορούν να επαναξιολογηθούν το 2022 στη βάση της προόδου που θα έχει συντελεστεί, αλλά και των τεχνολογικών εξελίξεων.
Το Ευρωκοινοβούλιο και οι εθνικές κυβερνήσεις θα χρειαστεί να εγκρίνουν τους νέους κανόνες που απηχούν τις προτάσεις της Κομισιόν για τα επιβατικά οχήματα που υποβλήθηκαν τον προηγούμενο Νοέμβριο. Σε περίπτωση που εγκριθούν οι προτάσεις για τα φορτηγά θα είναι η πρώτη φορά που η ΕΕ θα καθορίζει δεσμευτικά όρια για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από οχήματα βαρέας χρήσης.
Η ΕΕ ενέκρινε μειώσεις στις εκπομπές CO2 για τα επιβατικά οχήματα , το 2009 και για τα ελαφρά φορτηγά, το 2011. Οιπερικοπές των εκπομπών τέθηκαν σε εφαρμογή το 2015 και το 2017, αντιστοίχως.
Όμως, η περίεργη συμμαχία που συνέπηξαν περιβαλλοντικές ομάδες, εταιρείες λιανικής, παραγωγοί τροφίμων και εταιρείες μεταφορών, με τη σύμπραξη ορισμένων κρατών-μελών στις οποίες περιλαμβάνονται η Ολλανδία, η Ιρλανδία και η Λιθουανία ζήτησαν υψηλότερη μείωση, κατά 24% , έως το 2025. Ζητούν επίσης, από την Κομισιόν να καθορίσει δεσμευτικούς στόχους για τα οχήματα μηδενικών ρύπων.
Ο Stientje van Veldhoven, ο Υπουργός Υποδομών της Ολλανδίας υποστήριξε πως ένας υψηλότερος στόχος θα είναι «οικονομικά, αποδοτικός». « Εάν δεν μειώσουμε τις εκπομπές ρύπων από τα φορτηγά, τότε θα υποχρεωθούμε να τις αναζητήσουμε σε κάποιο άλλο τομέα, πράγμα το οποίο να αποδειχτεί, ενδεχομένως, πιο δαπανηρό», τόνισε ο Ολλανδός Υπουργός.
Τα καθαρότερα φορτηγά χρησιμοποιούν λιγότερα καύσιμα, γεγονός που θα συμφέρει οικονομικά τις εταιρείες μεταφορών. Εάν οι βιομηχανίες κατασκευής υποχρεώνονταν να χρησιμοποιήσουν επισταμένως την υφιστάμενη τεχνολογία, ένα φορτηγό θα ήταν κατά 27% πιο αποδοτικό, οικονομικά. Με αυτό τον τρόπο θα εξοικονομούσαμε 7.700 ευρώ ανά όχημα, ετησίως και θα αντισταθμίζαμε το κόστος της επένδυσης σε κάτι περισσότερο από ένα έτος, σύμφωνα με την International Council on CleanTransportation.
Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου έχει προτείνει τη μείωση κατά 7% των εκπομπών διοξείδιου του άνθρακα, έως το 2025.
Ο Maros Sefcovic, ο αντιπρόεδρος της ΕΕ για την Ενέργεια δήλωσε, όμως, πως ο στόχος για μείωση της τάξης του 7% «δεν είναι αρκετά φιλόδοξος», και αρνήθηκε να επιβεβαιώσει το στόχο του 15% για το 2025. Τόνισε ωστόσο πως: «ο στόχος για το 2025 μπορεί να επιτευχθεί με τη χρήση υφιστάμενων λύσεων που εφαρμόζονται ήδη, αν και όχι σε μόνιμη βάση».
Σημειώνεται πως ο Καναδάς, η Κίνα, η Ιαπωνία και οι ΗΠΑ έχουν καθορίσει πρότυπα εκπομπών για τα οχήματα βαρέας χρήσης.
«Ο ανταγωνισμός στις παγκόσμιες αγορές είναι ανελέητος», δήλωσε από την πλευρά του ο Miguel Canete, ο Ευρωπαίος Επίτροπος Περιβάλλοντος.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα προτείνει τη μείωση κατά 15%, των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τα φορτηγά οχήματα στην προσεχή επταετία, απορρίπτωντας τις εκκλήσεις εταιρειών, περιβαλλοντικών ομάδων αλλά και ορισμένων κρατών-μελών να καθοριστούν πιο επιθετικοί στόχοι προκειμένου να τηρηθούν οι δεσμεύσεις για την κλίματική αλλαγή
Οι μεταφορές παράγουν το 25% των συνολικών εκπομπών CΟ2 και αποτελούν το μόνο τομέα της οικονομίας της ΕΕ στον οποίο οι εκπομπές εξακολουθούν..
να αυξάνονται, ύστερα από τις μειώσεις που καταγράφηκαν στην ηλεκτρική ενέργεια και στην γεωργία.
Η ΕΕ έχει δεσμευθεί, στο πλαίσιο της Συμφωνίας των Παρισίων για το Κλίμα, να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 40% έως το 2030. Τα φορτηγά αποτελούν περίπου το 5% του συνολικού στόλου οχημάτων που κινούνται στους δρόμους της ΕΕ, ωστόσο εκπέμπουν σχεδόν το 25% των συνολικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, γεγονός που τα καθιστά από τους πιο σημαντικούς στόχους των προσπαθειών της Ένωσης προς την κατεύθυνση της μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Η Κομισιόν αναμενόταν να ψηφίσει σήμερα, Τετάρτη, επί της πρότασης για μείωση 15% των εκπομπών CO2 από τα βαρέα φορτηγά οχήματα έως το 2025 και κατά 30% έως το 2030, όπως υποστηρίζουν άριστοι γνώστες των σχετικών νομοθετικών προτάσεων.
Οι προτάσεις θα παρέχουν κίνητρα στις βιομηχανίες κατασκευής φορτηγών για να παράγουν οχήματα που θα εκπέμπουν μηδενικούς ρύπους, αν και δεν θα περιλαμβάνουν υποχρεωτικούς στόχους παραγωγής. Οι ανωτέρω στόχοι θα μπορούν να επαναξιολογηθούν το 2022 στη βάση της προόδου που θα έχει συντελεστεί, αλλά και των τεχνολογικών εξελίξεων.
Το Ευρωκοινοβούλιο και οι εθνικές κυβερνήσεις θα χρειαστεί να εγκρίνουν τους νέους κανόνες που απηχούν τις προτάσεις της Κομισιόν για τα επιβατικά οχήματα που υποβλήθηκαν τον προηγούμενο Νοέμβριο. Σε περίπτωση που εγκριθούν οι προτάσεις για τα φορτηγά θα είναι η πρώτη φορά που η ΕΕ θα καθορίζει δεσμευτικά όρια για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από οχήματα βαρέας χρήσης.
Η ΕΕ ενέκρινε μειώσεις στις εκπομπές CO2 για τα επιβατικά οχήματα , το 2009 και για τα ελαφρά φορτηγά, το 2011. Οιπερικοπές των εκπομπών τέθηκαν σε εφαρμογή το 2015 και το 2017, αντιστοίχως.
Όμως, η περίεργη συμμαχία που συνέπηξαν περιβαλλοντικές ομάδες, εταιρείες λιανικής, παραγωγοί τροφίμων και εταιρείες μεταφορών, με τη σύμπραξη ορισμένων κρατών-μελών στις οποίες περιλαμβάνονται η Ολλανδία, η Ιρλανδία και η Λιθουανία ζήτησαν υψηλότερη μείωση, κατά 24% , έως το 2025. Ζητούν επίσης, από την Κομισιόν να καθορίσει δεσμευτικούς στόχους για τα οχήματα μηδενικών ρύπων.
Ο Stientje van Veldhoven, ο Υπουργός Υποδομών της Ολλανδίας υποστήριξε πως ένας υψηλότερος στόχος θα είναι «οικονομικά, αποδοτικός». « Εάν δεν μειώσουμε τις εκπομπές ρύπων από τα φορτηγά, τότε θα υποχρεωθούμε να τις αναζητήσουμε σε κάποιο άλλο τομέα, πράγμα το οποίο να αποδειχτεί, ενδεχομένως, πιο δαπανηρό», τόνισε ο Ολλανδός Υπουργός.
Τα καθαρότερα φορτηγά χρησιμοποιούν λιγότερα καύσιμα, γεγονός που θα συμφέρει οικονομικά τις εταιρείες μεταφορών. Εάν οι βιομηχανίες κατασκευής υποχρεώνονταν να χρησιμοποιήσουν επισταμένως την υφιστάμενη τεχνολογία, ένα φορτηγό θα ήταν κατά 27% πιο αποδοτικό, οικονομικά. Με αυτό τον τρόπο θα εξοικονομούσαμε 7.700 ευρώ ανά όχημα, ετησίως και θα αντισταθμίζαμε το κόστος της επένδυσης σε κάτι περισσότερο από ένα έτος, σύμφωνα με την International Council on CleanTransportation.
Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου έχει προτείνει τη μείωση κατά 7% των εκπομπών διοξείδιου του άνθρακα, έως το 2025.
Ο Maros Sefcovic, ο αντιπρόεδρος της ΕΕ για την Ενέργεια δήλωσε, όμως, πως ο στόχος για μείωση της τάξης του 7% «δεν είναι αρκετά φιλόδοξος», και αρνήθηκε να επιβεβαιώσει το στόχο του 15% για το 2025. Τόνισε ωστόσο πως: «ο στόχος για το 2025 μπορεί να επιτευχθεί με τη χρήση υφιστάμενων λύσεων που εφαρμόζονται ήδη, αν και όχι σε μόνιμη βάση».
Σημειώνεται πως ο Καναδάς, η Κίνα, η Ιαπωνία και οι ΗΠΑ έχουν καθορίσει πρότυπα εκπομπών για τα οχήματα βαρέας χρήσης.
«Ο ανταγωνισμός στις παγκόσμιες αγορές είναι ανελέητος», δήλωσε από την πλευρά του ο Miguel Canete, ο Ευρωπαίος Επίτροπος Περιβάλλοντος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου