Από το worldenergynews.gr
Από τα μέσα Ιουλίου 2018 τίθενται υποχρεωτικά σε εφαρμογή οι νέοι αυστηρότεροι κανόνες που έχει θεσπίσει Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την ασφάλεια στην έρευνα και εκμετάλλευση πετρελαίου και φυσικού αερίου στα ευρωπαϊκά ύδατα.
Οι πετρελαϊκές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην έρευνα και εκμετάλλευση υδρογονανθράκων στα ευρωπαϊκά ύδατα, πραγματοποιούν..
αγώνα δρόμου για να συμμορφωθούν με την προθεσμία της 19ης Ιουλίου, ενώ δεν λείπουν και οι γκρίνιες λόγω της αύξησης του κόστους εξόρυξης που συνεπάγονται οι νέοι κανόνες ασφαλείας, οι οποίοι υιοθετήθηκαν μετά την καταστροφική έκρηξη στην πλατφόρμα Deepwater Horizon της BP στον Κόλπο του Μεξικού το 2010.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή το 2011 όταν εισηγήθηκε τους συγκεκριμένους κανόνες ασφαλείας υποστήριξε ότι «η πιθανότητα μεγάλου ατυχήματος ανοικτής θάλασσας στα ευρωπαϊκά ύδατα παραμένει απαράδεκτα υψηλή».
Η σχετική οδηγία εγκρίθηκε δύο χρόνια αργότερα και οι χώρες της ΕΕ ήταν υποχρεωμένες να την ενσωματώσουν στο εσωτερικό δίκαιο έως το 2015.
Ωστόσο, δόθηκε τριετής μεταβατική περίοδος και πλέον οι νέοι αυστηροί κανόνες πρόληψης μιας καταστροφής στα ευρωπαϊκά ύδατα θα ισχύσουν από τον Ιούλιο του 2018.
Μέτρα και ευθύνες
Η οδηγία προβλέπει ότι οι εταιρίες πετρελαίου και φυσικού αερίου έχουν την ευθύνη για τυχόν ζημιές που θα μπορούσαν να προκληθούν. Προβλέπει επίσης ότι οι εταιρίες καλούνται να καταρτίσουν το χειρότερο σενάριο και να θέσουν σε εφαρμογή σχέδιο για να διασφαλίσουν ότι δεν θα συμβεί.
Επίσης καλούνται να σχεδιάζουν πως θα μετριαστούν οι επιπτώσεις μεγάλων περιστατικών όπως μια πετρελαιοκηλίδα, ενώ όλα τα προγραμματισμένα μέτρα θα υπόκεινται σε ανεξάρτητη επαλήθευση, από εταιρίες όπως η νορβηγική εταιρεία DNV GL, η Lloyds Register με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο και το Bureau Veritas της Γαλλίας.
Μιλώντας στο Eutactive ο Rob Beks, σύμβουλος διαχείρισης κινδύνων στην DNV GL δήλωσε ότι πρόκειται για ημερομηνία ορόσημο για την βιομηχανία υπεράκτιων ερευνών υδρογονανθράκων και ότι η προσαρμογή στους νέους κανόνες είναι τεράστια πρόκληση τόσο για τις εταιρίες όσο και για τις αρχές.
Ο κ. Beks δήλωσε επίσης ότι οι εταιρίες εκμετάλλευσης στην Ευρώπη ήταν αρχικά αρνητικές στους νέους ρυθμιστικούς κανόνες, καθώς τους ζητήθηκε να εκτελέσουν ένα έργο που κοστίζει πολλά χρήματα.
Επικριτικοί οι ευρωβουλευτές
Εξάλλου η οδηγία, επικρίθηκε πρόσφατα από τους ευρωβουλευτές με ψήφισμα που αναφέρει ότι το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο «εκφράζει τη λύπη του για το γεγονός ότι τα ατυχήματα ορίζονται ως σοβαρά, μόνο εάν προκαλούν θανάτους ή σοβαρούς τραυματισμούς, χωρίς να υπάρχει αναφορά στις συνέπειες για το περιβάλλον».
Οι ευρωβουλευτές κάλεσαν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να θέσει σε εφαρμογή «αυστηρούς κανόνες αστικής ευθύνης προκειμένου να διευκολυνθεί η πρόσβαση των θυμάτων στη δικαιοσύνη, καθώς αυτό μπορεί να αποτελέσει κίνητρο για τον υπεράκτιο διαχειριστή να διαχειρίζεται σωστά τους κινδύνους των δραστηριοτήτων του».
Επίσης, η Νορβηγία δεν επιθυμεί να συμμορφωθεί με την οδηγία δεδομένου ότι είναι μέλος του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου και όχι της ΕΕ.
Το Όσλο υποστηρίζει ότι οι ισχύοντες κανονισμοί ασφαλείας θα ήταν περιττό πρόσθετο επίπεδο γραφειοκρατίας.
Εξάλλου η ENI δεν απάντησε σε ερώτηση για την ετοιμότητά της να προσαρμοστεί στην προθεσμία του Ιουλίου, ενώ η Διεθνής Ένωση Παραγωγών Πετρελαίου και Αερίου (IOGP) δήλωσε γενικά ότι τα μέλη της ήδη συμμορφώνονται με τις βασικές απαιτήσεις της Οδηγίας.
Από τα μέσα Ιουλίου 2018 τίθενται υποχρεωτικά σε εφαρμογή οι νέοι αυστηρότεροι κανόνες που έχει θεσπίσει Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την ασφάλεια στην έρευνα και εκμετάλλευση πετρελαίου και φυσικού αερίου στα ευρωπαϊκά ύδατα.
Οι πετρελαϊκές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην έρευνα και εκμετάλλευση υδρογονανθράκων στα ευρωπαϊκά ύδατα, πραγματοποιούν..
αγώνα δρόμου για να συμμορφωθούν με την προθεσμία της 19ης Ιουλίου, ενώ δεν λείπουν και οι γκρίνιες λόγω της αύξησης του κόστους εξόρυξης που συνεπάγονται οι νέοι κανόνες ασφαλείας, οι οποίοι υιοθετήθηκαν μετά την καταστροφική έκρηξη στην πλατφόρμα Deepwater Horizon της BP στον Κόλπο του Μεξικού το 2010.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή το 2011 όταν εισηγήθηκε τους συγκεκριμένους κανόνες ασφαλείας υποστήριξε ότι «η πιθανότητα μεγάλου ατυχήματος ανοικτής θάλασσας στα ευρωπαϊκά ύδατα παραμένει απαράδεκτα υψηλή».
Η σχετική οδηγία εγκρίθηκε δύο χρόνια αργότερα και οι χώρες της ΕΕ ήταν υποχρεωμένες να την ενσωματώσουν στο εσωτερικό δίκαιο έως το 2015.
Ωστόσο, δόθηκε τριετής μεταβατική περίοδος και πλέον οι νέοι αυστηροί κανόνες πρόληψης μιας καταστροφής στα ευρωπαϊκά ύδατα θα ισχύσουν από τον Ιούλιο του 2018.
Μέτρα και ευθύνες
Η οδηγία προβλέπει ότι οι εταιρίες πετρελαίου και φυσικού αερίου έχουν την ευθύνη για τυχόν ζημιές που θα μπορούσαν να προκληθούν. Προβλέπει επίσης ότι οι εταιρίες καλούνται να καταρτίσουν το χειρότερο σενάριο και να θέσουν σε εφαρμογή σχέδιο για να διασφαλίσουν ότι δεν θα συμβεί.
Επίσης καλούνται να σχεδιάζουν πως θα μετριαστούν οι επιπτώσεις μεγάλων περιστατικών όπως μια πετρελαιοκηλίδα, ενώ όλα τα προγραμματισμένα μέτρα θα υπόκεινται σε ανεξάρτητη επαλήθευση, από εταιρίες όπως η νορβηγική εταιρεία DNV GL, η Lloyds Register με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο και το Bureau Veritas της Γαλλίας.
Μιλώντας στο Eutactive ο Rob Beks, σύμβουλος διαχείρισης κινδύνων στην DNV GL δήλωσε ότι πρόκειται για ημερομηνία ορόσημο για την βιομηχανία υπεράκτιων ερευνών υδρογονανθράκων και ότι η προσαρμογή στους νέους κανόνες είναι τεράστια πρόκληση τόσο για τις εταιρίες όσο και για τις αρχές.
Ο κ. Beks δήλωσε επίσης ότι οι εταιρίες εκμετάλλευσης στην Ευρώπη ήταν αρχικά αρνητικές στους νέους ρυθμιστικούς κανόνες, καθώς τους ζητήθηκε να εκτελέσουν ένα έργο που κοστίζει πολλά χρήματα.
Επικριτικοί οι ευρωβουλευτές
Εξάλλου η οδηγία, επικρίθηκε πρόσφατα από τους ευρωβουλευτές με ψήφισμα που αναφέρει ότι το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο «εκφράζει τη λύπη του για το γεγονός ότι τα ατυχήματα ορίζονται ως σοβαρά, μόνο εάν προκαλούν θανάτους ή σοβαρούς τραυματισμούς, χωρίς να υπάρχει αναφορά στις συνέπειες για το περιβάλλον».
Οι ευρωβουλευτές κάλεσαν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να θέσει σε εφαρμογή «αυστηρούς κανόνες αστικής ευθύνης προκειμένου να διευκολυνθεί η πρόσβαση των θυμάτων στη δικαιοσύνη, καθώς αυτό μπορεί να αποτελέσει κίνητρο για τον υπεράκτιο διαχειριστή να διαχειρίζεται σωστά τους κινδύνους των δραστηριοτήτων του».
Επίσης, η Νορβηγία δεν επιθυμεί να συμμορφωθεί με την οδηγία δεδομένου ότι είναι μέλος του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου και όχι της ΕΕ.
Το Όσλο υποστηρίζει ότι οι ισχύοντες κανονισμοί ασφαλείας θα ήταν περιττό πρόσθετο επίπεδο γραφειοκρατίας.
Εξάλλου η ENI δεν απάντησε σε ερώτηση για την ετοιμότητά της να προσαρμοστεί στην προθεσμία του Ιουλίου, ενώ η Διεθνής Ένωση Παραγωγών Πετρελαίου και Αερίου (IOGP) δήλωσε γενικά ότι τα μέλη της ήδη συμμορφώνονται με τις βασικές απαιτήσεις της Οδηγίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου