Από το energypress.gr
Η παρατεταμένη διαπραγμάτευση του πρώτου εξαμήνου του 2017 δεν επηρέασε μόνο τα spread των ομολόγων και τα επιτόκια δανεισμού των επιχειρήσεων. Επιβάρυνε και την ψυχολογία της αγοράς με αποτέλεσμα να επηρεαστεί και η κατανάλωση καυσίμων, όπως επισήμανε χθες η διοίκηση της Μότορ Όιλ παρουσιάζοντας τα αποτελέσματα ρεκόρ για τον όμιλο. Και μπορεί ο διυλιστηριακός όμιλος να έδωσε..
μεγαλύτερη έμφαση στις εξαγωγές, προκειμένου να υποκαταστήσει τη μειωμένη εγχώρια ζήτηση, εντούτοις τα νούμερα δείχνουν ότι η αγορά καυσίμων διέρχεται νέα κρίση:
Το σύνολο της ζήτησης υποχώρησε κατά 2,1% με τη βενζίνη να παρουσιάζει τη μεγαλύτερη υποχώρηση κατά 3,1%, το πετρέλαιο κίνησης να ενισχύεται κατά 0,5% ενώ το πετρέλαιο θέρμανσης υποχώρησε πάνω από 2%. Μάλιστα ο Δεκέμβριος αποδείχθηκε ακόμη χειρότερος μήνας αφού ενδεικτικά το πετρέλαιο θέρμανσης έχασε 30% σε σχέση με πέρυσι.
Η εικόναπάντως σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της αγοράς για τον Ιανουάριο εμφανίζεται βελτιωμένη για τα καύσιμα κίνησης, ενώ συνεχίζει να είναι αρνητική για το πετρέλαιο θέρμανσης. Συγκεκριμένα οι βενζίνες εμφανίζουν άνοδο της τάξης του 11% (αύξηση κατά 22,6 χιλιάδες κυβικά), το πετρέλαιο κίνησης 23% (αύξηση κατά 37,3 χιλιάδες κυβικά περίπου), την ίδια στιγμή που η θέρμανση βρίσκεται στο - 37%. Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι πέρυσι το Δεκέμβριο και τον Ιανουάριο είχαμε εξαιρετικά δριμύ χειμώνα, οπότε η βάση σύγκρισης είναι ήδη υψηλή. Εάν συνδυαστεί με τον ήπιο φετινό χειμώνα, μπορεί να εξηγηθεί εύκολα η σημαντική φετινή υποχώρηση, που μόνο τον Ιανουάριο υπολογίζεται ότι ξεπερνά τις 135,1 χιλιάδες κυβικά.
Έτσι στο σύνολό της η αγορά εμφανίζεται με αρνητικό πρόσημο και για το Γενάρη, (-10%) έχοντας χάσει πάνω από 75 χιλιάδες κυβικά.
Σε ό,τι αφορά τα μεγέθη της ΜΟΗ να σημειωθεί ότι οι πωλήσεις σε όγκο παρουσίασαν νέο ρεκόρ στους 13.651 χιλιάδες μετρικούς τόνους (από 13.042 χιλ μτ το 2016) ενώ οι εξαγωγές ξεπέρασαν για πρώτη φορά τις 10.000 χιλ μτ (10.192 χιλ μετρικούς τόνοι).
Η παρατεταμένη διαπραγμάτευση του πρώτου εξαμήνου του 2017 δεν επηρέασε μόνο τα spread των ομολόγων και τα επιτόκια δανεισμού των επιχειρήσεων. Επιβάρυνε και την ψυχολογία της αγοράς με αποτέλεσμα να επηρεαστεί και η κατανάλωση καυσίμων, όπως επισήμανε χθες η διοίκηση της Μότορ Όιλ παρουσιάζοντας τα αποτελέσματα ρεκόρ για τον όμιλο. Και μπορεί ο διυλιστηριακός όμιλος να έδωσε..
μεγαλύτερη έμφαση στις εξαγωγές, προκειμένου να υποκαταστήσει τη μειωμένη εγχώρια ζήτηση, εντούτοις τα νούμερα δείχνουν ότι η αγορά καυσίμων διέρχεται νέα κρίση:
Το σύνολο της ζήτησης υποχώρησε κατά 2,1% με τη βενζίνη να παρουσιάζει τη μεγαλύτερη υποχώρηση κατά 3,1%, το πετρέλαιο κίνησης να ενισχύεται κατά 0,5% ενώ το πετρέλαιο θέρμανσης υποχώρησε πάνω από 2%. Μάλιστα ο Δεκέμβριος αποδείχθηκε ακόμη χειρότερος μήνας αφού ενδεικτικά το πετρέλαιο θέρμανσης έχασε 30% σε σχέση με πέρυσι.
Η εικόναπάντως σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της αγοράς για τον Ιανουάριο εμφανίζεται βελτιωμένη για τα καύσιμα κίνησης, ενώ συνεχίζει να είναι αρνητική για το πετρέλαιο θέρμανσης. Συγκεκριμένα οι βενζίνες εμφανίζουν άνοδο της τάξης του 11% (αύξηση κατά 22,6 χιλιάδες κυβικά), το πετρέλαιο κίνησης 23% (αύξηση κατά 37,3 χιλιάδες κυβικά περίπου), την ίδια στιγμή που η θέρμανση βρίσκεται στο - 37%. Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι πέρυσι το Δεκέμβριο και τον Ιανουάριο είχαμε εξαιρετικά δριμύ χειμώνα, οπότε η βάση σύγκρισης είναι ήδη υψηλή. Εάν συνδυαστεί με τον ήπιο φετινό χειμώνα, μπορεί να εξηγηθεί εύκολα η σημαντική φετινή υποχώρηση, που μόνο τον Ιανουάριο υπολογίζεται ότι ξεπερνά τις 135,1 χιλιάδες κυβικά.
Έτσι στο σύνολό της η αγορά εμφανίζεται με αρνητικό πρόσημο και για το Γενάρη, (-10%) έχοντας χάσει πάνω από 75 χιλιάδες κυβικά.
Σε ό,τι αφορά τα μεγέθη της ΜΟΗ να σημειωθεί ότι οι πωλήσεις σε όγκο παρουσίασαν νέο ρεκόρ στους 13.651 χιλιάδες μετρικούς τόνους (από 13.042 χιλ μτ το 2016) ενώ οι εξαγωγές ξεπέρασαν για πρώτη φορά τις 10.000 χιλ μτ (10.192 χιλ μετρικούς τόνοι).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου