Από το greeklignite.blogspot.gr
Με την Πράξη 27 της 27.12.2017, (ΦΕΚ τ. Α΄, 204/28-12-2017), συστάθηκε Εθνική Επιτροπή για την Ενέργεια και το Κλίμα για τη μελέτη και επεξεργασία θεμάτων του Εθνικού Ενεργειακού Σχεδιασμού. Η Επιτροπή αποτελείται από:
α. ως Πρόεδρο, το Γενικό Γραμματέα Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, (Μιχάλης Βερροιόπουλος, Πολιτικός Μηχανικός του Πανεπιστημίου Πατρών, ΜΒΑ από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών),
β. το Γενικό Γραμματέα Περιβάλλοντος..
του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, (Χριστίνα Μπαριτάκη, μόνιμη υπάλληλος του ΥΠΕΝ στο Τμήμα Βιοποικιλότητας, απόφοιτος της Σχολής Γεωτεχνικών Επιστημών, Τμήμα Γεωπονίας του Α.Π.Θ., μεταπτυχιακό τίτλο ειδίκευσης στη "Διαχείριση Θαλάσσιων και Χερσαίων Βιολογικών Πόρων" του Διαπανεπιστημιακού – Διατμηματικού Προγράμματος των Τμημάτων Βιολογίας του Πανεπιστημίων Κρήτης και του Α.Π.Θ. και απόφοιτος της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης),
γ. το Γενικό Γραμματέα Δημόσιων Επενδύσεων και ΕΣΠΑ του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης, (Παναγιώτης Κορκολής, Αγρονόμος Τοπογράφος Μηχανικός ΕΜΠ, μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών με ειδίκευση στον "Περιβαλλοντικό Σχεδιασμό Έργων Υποδομής", της Σχολής Θετικών Επιστημών του ΕΑΠ (Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο)),
δ. το Γενικό Γραμματέα Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Αναπτυξιακής Συνεργασίας του Υπουργείου Εξωτερικών, (Γιάννης Μπράχος, Οικονομικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Αθηνών και στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου (Queen Mary College), διδακτορικό δίπλωμα στα οικονομικά),
ε. το Γενικό Γραμματέα Οικονομικής Πολιτικής του Υπουργείου Οικονομικών, (Ελένη ...
Παπαδοπούλου, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, μεταπτυχιακές σπουδές στην Οικονομική Επιστήμη και τα Διεθνή Οικονομικά στα Πανεπιστήμια Εδιμβούργου (Msc in Economics/Finance) και Αθηνών (UoA Doctoral Program in Economics, MPhil in Economics)),
στ. το Γενικό Γραμματέα Μεταφορών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, (Θάνος Βούρδας, Διπλωματούχος Μηχανικός Παραγωγής και Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης),
ζ. τον Πρόεδρο της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ), (Νικόλαος Μπουλαξής, Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχανικός Υπολογιστών ΕΜΠ, Διδάκτωρ Μηχανικός ΕΜΠ),
η. τον Πρόεδρο του Λειτουργού Αγοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΛΑΓΗΕ), (Μιχάλης Φιλίππου, Διπλωματούχος Ηλεκτρολόγος Μηχανικός, MSc).
θ. τον Πρόεδρο του Ανεξάρτητου Διαχειριστή Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΔΜΗΕ), (Μανούσος Μανουσάκης, διπλωµατούχος Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχανικός Υπολογιστών ΕΜΠ, Διδάκτωρ Μηχανικός ΕΜΠ.),
ι. τον Πρόεδρο του Διαχειριστή Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΔΕΣΦΑ), (Σωτήριος Νίκας, Διπλωματούχος Μηχανικός Α.Π.Θ.),
ια. τον Πρόεδρο του Κέντρου Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΚΑΠΕ), (Βασίλης Τσολακίδης αρχιτέκτονας μηχανικός Koln, 1977, με εξειδίκευση στη Βιο-αρχιτεκτονική,
ιβ. τον Πρόεδρο της Ελληνικής Διαχειριστικής Εταιρίας Υδρογονανθράκων (ΕΔΕΥ), (Γιάννης Μπασιάς, Γεωλογία στο ΕΚΠ Αθηνών με διδακτορικό τίτλο στις Ιζηματογενείς λεκάνες από το Πανεπιστήμιο Πιέρ και Μαρία Κιουρί στο Παρίσι,
ιγ. τον Πρόεδρο της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), (Αθανάσιος Κ. Θανόπουλος, κάτοχος διδακτορικού διπλώματος στα Οικονομικά του Πανεπιστημίου του Pittsburgh ΗΠΑ, μεταπτυχιακών τίτλων DEA και DEEQA στη Μαθηματική Οικονομική και Οικονομετρία του Πανεπιστημίου της Τουλούζ και πτυχίου Οικονομικών Επιστημών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών),
ιδ. το Γενικό Διευθυντή Ενέργειας της Γενικής Γραμματείας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, (Αλίκη Σκλήρη), που αναπληρώνει τον Πρόεδρο σε περίπτωση απουσίας ή κωλύματος,
ιε. έναν (1) εκπρόσωπο του πολιτικού γραφείου του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας,
ιστ.έναν (1) εκπρόσωπο του πολιτικού γραφείου του Αναπληρωτή Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας,
ιζ. έως τέσσερις (4) εξωτερικούς εμπειρογνώμονες στον τομέα της ενέργειας και του κλίματος που ορίζονται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, ως μέλη.
Είναι προφανές πως η σύνθεση της Επιτροπής δεν προδιαθέτει πως μπορεί να κάνει τη δουλειά που υποτίθεται πως την έβαλαν να κάνει, καθώς έχει πολιτικό κι όχι τεχνοκρατικό χαρακτήρα, με εξαίρεση ενδεχομένως τους 4 άγνωστους "εξωτερικούς εμπειρογνώμονες στον τομέα της ενέργειας και του κλίματος". Αν ο Σύριζα ακολουθήσει επακριβώς τα βήματα της "πράσινης ανάπτυξης", δεν αποκλείεται οι εμπειρογνώμονες να προέρχονται από βρώμικες και χρηματοδοτούμενες απ' το εξωτερικό ΜΚΟ, είναι ένα εργάκι που το έχουμε ξαναδεί στο παρελθόν.
Σε κάθε περίπτωση το έργο της Επιτροπής θα κριθεί απ' το αποτέλεσμα που θα παρουσιάσει, κατά πόσο θα πείσει πως με τις επιλογές της θα κάνει την ενέργεια πιο προσιτή στους πολίτες, την οικονομία της χώρας πιο ανταγωνιστική. Και μπορεί να έχει για οδηγό της τα διαγράμματα της αποτυχημένης πολιτικής του ΥΠΕΚΑ στον ηλεκτρισμό, με τον αλήστου μνήμης ενεργειακό προγραμματισμό του 2012.
Εκείνο που μένει ως δεδομένο ωστόσο είναι η χειραγώγηση του έργου της Επιτροπής πριν ακόμα να συσταθεί: σύμφωνα με όσα μας έχουν πει Τσίπρας και Σταθάκης, μέχρι το 2030 οι ΑΠΕ "πρέπει" να έχουν μερίδιο 50%, το φυσικό αέριο να είναι το "καύσιμο μετάβασης" στη νέα εποχή κι ο λιγνίτης είναι απαραίτητος σε κάποιο ποσοστό για λόγους ασφάλειας εφοδιασμού. Αν λοιπόν οι ΑΠΕ έχουν το 50%, για όλες τις υπόλοιπες μορφές μένει το υπόλοιπο 50%. Ένα 10% θα το έχουν σχεδόν πάντα τα υδροηλεκτρικά, τα οποία στην Ελλάδα κατά παγκόσμια πρωτοτυπία ΔΕΝ είναι ΑΠΕ, συνεπώς για αέριο και λιγνίτη μένει το 40%.
Όμως, το 2017, σύμφωνα με τα πλέον πρόσφατα στοιχεία του ΑΔΜΗΕ, ο λιγνίτης είχε το 31% και το φυσικό αέριο το 30%, αθροιστικά το 61% κι αυτό το 61% πρέπει να πέσει στο 40%. Όταν ο Σύριζα φαίνεται εξαιρετικά πρόθυμος να απορροφήσει το αμερικάνικο υγροποιημένο φυσικό αέριο, τι μερίδιο θα μείνει για τον ΕΛΛΗΝΙΚΟ λιγνίτη, το δικό μας μαύρο χρυσό;
Με την Πράξη 27 της 27.12.2017, (ΦΕΚ τ. Α΄, 204/28-12-2017), συστάθηκε Εθνική Επιτροπή για την Ενέργεια και το Κλίμα για τη μελέτη και επεξεργασία θεμάτων του Εθνικού Ενεργειακού Σχεδιασμού. Η Επιτροπή αποτελείται από:
α. ως Πρόεδρο, το Γενικό Γραμματέα Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, (Μιχάλης Βερροιόπουλος, Πολιτικός Μηχανικός του Πανεπιστημίου Πατρών, ΜΒΑ από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών),
β. το Γενικό Γραμματέα Περιβάλλοντος..
του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, (Χριστίνα Μπαριτάκη, μόνιμη υπάλληλος του ΥΠΕΝ στο Τμήμα Βιοποικιλότητας, απόφοιτος της Σχολής Γεωτεχνικών Επιστημών, Τμήμα Γεωπονίας του Α.Π.Θ., μεταπτυχιακό τίτλο ειδίκευσης στη "Διαχείριση Θαλάσσιων και Χερσαίων Βιολογικών Πόρων" του Διαπανεπιστημιακού – Διατμηματικού Προγράμματος των Τμημάτων Βιολογίας του Πανεπιστημίων Κρήτης και του Α.Π.Θ. και απόφοιτος της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης),
γ. το Γενικό Γραμματέα Δημόσιων Επενδύσεων και ΕΣΠΑ του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης, (Παναγιώτης Κορκολής, Αγρονόμος Τοπογράφος Μηχανικός ΕΜΠ, μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών με ειδίκευση στον "Περιβαλλοντικό Σχεδιασμό Έργων Υποδομής", της Σχολής Θετικών Επιστημών του ΕΑΠ (Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο)),
δ. το Γενικό Γραμματέα Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Αναπτυξιακής Συνεργασίας του Υπουργείου Εξωτερικών, (Γιάννης Μπράχος, Οικονομικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Αθηνών και στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου (Queen Mary College), διδακτορικό δίπλωμα στα οικονομικά),
ε. το Γενικό Γραμματέα Οικονομικής Πολιτικής του Υπουργείου Οικονομικών, (Ελένη ...
Παπαδοπούλου, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, μεταπτυχιακές σπουδές στην Οικονομική Επιστήμη και τα Διεθνή Οικονομικά στα Πανεπιστήμια Εδιμβούργου (Msc in Economics/Finance) και Αθηνών (UoA Doctoral Program in Economics, MPhil in Economics)),
στ. το Γενικό Γραμματέα Μεταφορών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, (Θάνος Βούρδας, Διπλωματούχος Μηχανικός Παραγωγής και Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης),
ζ. τον Πρόεδρο της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ), (Νικόλαος Μπουλαξής, Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχανικός Υπολογιστών ΕΜΠ, Διδάκτωρ Μηχανικός ΕΜΠ),
η. τον Πρόεδρο του Λειτουργού Αγοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΛΑΓΗΕ), (Μιχάλης Φιλίππου, Διπλωματούχος Ηλεκτρολόγος Μηχανικός, MSc).
θ. τον Πρόεδρο του Ανεξάρτητου Διαχειριστή Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΔΜΗΕ), (Μανούσος Μανουσάκης, διπλωµατούχος Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχανικός Υπολογιστών ΕΜΠ, Διδάκτωρ Μηχανικός ΕΜΠ.),
ι. τον Πρόεδρο του Διαχειριστή Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΔΕΣΦΑ), (Σωτήριος Νίκας, Διπλωματούχος Μηχανικός Α.Π.Θ.),
ια. τον Πρόεδρο του Κέντρου Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΚΑΠΕ), (Βασίλης Τσολακίδης αρχιτέκτονας μηχανικός Koln, 1977, με εξειδίκευση στη Βιο-αρχιτεκτονική,
ιβ. τον Πρόεδρο της Ελληνικής Διαχειριστικής Εταιρίας Υδρογονανθράκων (ΕΔΕΥ), (Γιάννης Μπασιάς, Γεωλογία στο ΕΚΠ Αθηνών με διδακτορικό τίτλο στις Ιζηματογενείς λεκάνες από το Πανεπιστήμιο Πιέρ και Μαρία Κιουρί στο Παρίσι,
ιγ. τον Πρόεδρο της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), (Αθανάσιος Κ. Θανόπουλος, κάτοχος διδακτορικού διπλώματος στα Οικονομικά του Πανεπιστημίου του Pittsburgh ΗΠΑ, μεταπτυχιακών τίτλων DEA και DEEQA στη Μαθηματική Οικονομική και Οικονομετρία του Πανεπιστημίου της Τουλούζ και πτυχίου Οικονομικών Επιστημών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών),
ιδ. το Γενικό Διευθυντή Ενέργειας της Γενικής Γραμματείας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, (Αλίκη Σκλήρη), που αναπληρώνει τον Πρόεδρο σε περίπτωση απουσίας ή κωλύματος,
ιε. έναν (1) εκπρόσωπο του πολιτικού γραφείου του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας,
ιστ.έναν (1) εκπρόσωπο του πολιτικού γραφείου του Αναπληρωτή Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας,
ιζ. έως τέσσερις (4) εξωτερικούς εμπειρογνώμονες στον τομέα της ενέργειας και του κλίματος που ορίζονται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, ως μέλη.
Είναι προφανές πως η σύνθεση της Επιτροπής δεν προδιαθέτει πως μπορεί να κάνει τη δουλειά που υποτίθεται πως την έβαλαν να κάνει, καθώς έχει πολιτικό κι όχι τεχνοκρατικό χαρακτήρα, με εξαίρεση ενδεχομένως τους 4 άγνωστους "εξωτερικούς εμπειρογνώμονες στον τομέα της ενέργειας και του κλίματος". Αν ο Σύριζα ακολουθήσει επακριβώς τα βήματα της "πράσινης ανάπτυξης", δεν αποκλείεται οι εμπειρογνώμονες να προέρχονται από βρώμικες και χρηματοδοτούμενες απ' το εξωτερικό ΜΚΟ, είναι ένα εργάκι που το έχουμε ξαναδεί στο παρελθόν.
Σε κάθε περίπτωση το έργο της Επιτροπής θα κριθεί απ' το αποτέλεσμα που θα παρουσιάσει, κατά πόσο θα πείσει πως με τις επιλογές της θα κάνει την ενέργεια πιο προσιτή στους πολίτες, την οικονομία της χώρας πιο ανταγωνιστική. Και μπορεί να έχει για οδηγό της τα διαγράμματα της αποτυχημένης πολιτικής του ΥΠΕΚΑ στον ηλεκτρισμό, με τον αλήστου μνήμης ενεργειακό προγραμματισμό του 2012.
Εκείνο που μένει ως δεδομένο ωστόσο είναι η χειραγώγηση του έργου της Επιτροπής πριν ακόμα να συσταθεί: σύμφωνα με όσα μας έχουν πει Τσίπρας και Σταθάκης, μέχρι το 2030 οι ΑΠΕ "πρέπει" να έχουν μερίδιο 50%, το φυσικό αέριο να είναι το "καύσιμο μετάβασης" στη νέα εποχή κι ο λιγνίτης είναι απαραίτητος σε κάποιο ποσοστό για λόγους ασφάλειας εφοδιασμού. Αν λοιπόν οι ΑΠΕ έχουν το 50%, για όλες τις υπόλοιπες μορφές μένει το υπόλοιπο 50%. Ένα 10% θα το έχουν σχεδόν πάντα τα υδροηλεκτρικά, τα οποία στην Ελλάδα κατά παγκόσμια πρωτοτυπία ΔΕΝ είναι ΑΠΕ, συνεπώς για αέριο και λιγνίτη μένει το 40%.
Όμως, το 2017, σύμφωνα με τα πλέον πρόσφατα στοιχεία του ΑΔΜΗΕ, ο λιγνίτης είχε το 31% και το φυσικό αέριο το 30%, αθροιστικά το 61% κι αυτό το 61% πρέπει να πέσει στο 40%. Όταν ο Σύριζα φαίνεται εξαιρετικά πρόθυμος να απορροφήσει το αμερικάνικο υγροποιημένο φυσικό αέριο, τι μερίδιο θα μείνει για τον ΕΛΛΗΝΙΚΟ λιγνίτη, το δικό μας μαύρο χρυσό;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου