Από το energy.reporter.com.cy
Η Highways England, η βρετανική αρμόδια υπηρεσία για την συντήρηση των αυτοκινητοδρόμων ανακοίνωσε ότι ξεκίνησε δοκιμές προκειμένου να διαπιστώσει κατά πόσο οι κάψουλες ηλιελαίου θα μπορούσαν να αποτελέσουν τη λύση στις λακκούβες που νομοτελειακά δημιουργούνται στην άσφαλτο με την χρήση και την πάροδο του χρόνου.
Πρόκειται για μια τεχνολογία που εξελίχθηκε από τον Dr. Alvaro Garcia και το Παν/μιο του Nottingham και η οποία, οφείλεται στις ιδιότητες του ηλιελαίου να..
εισχωρεί στο μείγμα που αποτελεί την άσφαλτο, μεταβάλλοντας την πυκνότητά του και καθιστώντας περισσότερο «υδαρές».
Βάσει αυτής της ιδιότητας, οι κάψουλες ηλιελαίου θα μπορούσαν να τοποθετηθούν σε μικρές ρωγμές στην άσφαλτο, λειτουργώντας αποτρεπτικά για την επέκταση της φθοράς αλλά και ως μέσο «αυτοΐασης» της ασφάλτου.
Βάσει των εργαστηριακών δοκιμών που έχουν ήδη πραγματοποιηθεί, η άσφαλτος καθώς αναμιγνύεται με το ηλιέλαιο γίνεται πιο «ρευστή» γεμίζοντας τα κενά που έχουν τυχόν δημιουργηθεί στις επιφάνειές της, χωρίς να χρειάζεται περαιτέρω επισκευή ιδίως αν η φθορά που έχει δημιουργηθεί βρίσκεται σε αρχικό στάδιο.
Σύμφωνα με τα ευρήματα του Dr. Alvaro Garcia και της ομάδας του, η εκτεταμένη χρήση της συγκεκριμένης τεχνολογίας θα επιφέρει ριζική βελτίωση στο πρόβλημα των κακοτεχνιών στην άσφαλτο, καθώς εκτός από τις ιδιότητες «αυτοεπισκευής» που προσφέρει καθιστά πιο ανθεκτική την άσφαλτο. Για την ακρίβεια, όπως υποστηρίζει, η αξιοποίηση της συγκεκριμένης τεχνολογίας θα μπορούσε να αυξήσει τη διάρκεια ζωής της ασφάλτου κατά 1/3, από τα 12 στα 16 χρόνια.
«Τα αποτελέσματα των προκαταρκτικών δοκιμών έδειξαν πως οι κάψουλες ηλιελαίου μπορούν να αντισταθούν στην μείξη και την συμπύκνωση χωρίς να μειώνουν σημαντικά τις φυσικές και μηχανικές ιδιότητες της ασφάλτου, αυξάνοντας παράλληλα τη διάρκεια ζωής της. Το σημαντικότερο είναι ότι, σύμφωνα με τα ευρήματά μας, οι ρωγμές στην επιφάνεια της ασφάλτου όπου χρησιμοποιήσαμε τις κάψουλες είχαν αποκατασταθεί πλήρως μόλις δύο ημέρες αφού έγινε η έγχυση του ηλιελαίου», σημείωσε χαρακτηριστικά ο Dr. Alvaro Garcia.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τις βρετανικές αρμόδιες αρχές και αρχεία, το κόστος για την επισκευή κακοτεχνιών στην άσφαλτο του δημόσιου οδικού δικτύου έχει ανέλθει σε 11,8 δισεκατομμύρια στερλίνες για τα 14 τελευταία χρόνια, κάτι που σημαίνει ότι η αντίστοιχη ετήσια δαπάνη διαμορφώνεται σε περίπου 842 εκατομμύρια στερλίνες τον χρόνο με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους βρετανούς φορολογούμενους.
Υπό αυτό ακριβώς το σκεπτικό, η Highways England ξεκίνησε ήδη επισήμως δοκιμές με τις κάψουλες ηλιελαίου σε πραγματικές συνθήκες ανακοινώνοντας ότι τα αποτελέσματα είναι τα αναμενόμενα θα χρησιμοποιηθούν σε όλο το δημόσιο οδικό δίκτυο.
«Γνωρίζουμε ότι οι χρήστες του οδικού δικτύου, θέλουν να χρησιμοποιούν δρόμους χωρίς λακκούβες και χωρίς την, πολλές φορές ενοχλητική, παρουσία των συνεργείων επισκευής να διακόπτει τα ταξίδια και τις διαδρομές τους. Αυτή η τεχνολογία «αυτοΐασης» θα μπορούσε να αποτελέσει το ιδανικό μέσο επισκευής χωρίς να εκτροχιάζει το κόστος. Μέχρι στιγμής τα ευρήματα από το κέντρο έρευνας του Παν/μίου του Nottingham είναι ιδιαιτέρως ενθαρρυντικά τόσο για την αποτελεσματικότητα της τεχνολογίας όσο και για την ευκολία στην χρήση της, ενώ ας μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για μια φιλική προς το περιβάλλον και βιώσιμη τεχνολογίας», ανέφερε με τη σειρά του υψηλόβαθμο στέλεχος της Highways England.
Πηγή: auto.in.gr
Η Highways England, η βρετανική αρμόδια υπηρεσία για την συντήρηση των αυτοκινητοδρόμων ανακοίνωσε ότι ξεκίνησε δοκιμές προκειμένου να διαπιστώσει κατά πόσο οι κάψουλες ηλιελαίου θα μπορούσαν να αποτελέσουν τη λύση στις λακκούβες που νομοτελειακά δημιουργούνται στην άσφαλτο με την χρήση και την πάροδο του χρόνου.
Πρόκειται για μια τεχνολογία που εξελίχθηκε από τον Dr. Alvaro Garcia και το Παν/μιο του Nottingham και η οποία, οφείλεται στις ιδιότητες του ηλιελαίου να..
εισχωρεί στο μείγμα που αποτελεί την άσφαλτο, μεταβάλλοντας την πυκνότητά του και καθιστώντας περισσότερο «υδαρές».
Βάσει αυτής της ιδιότητας, οι κάψουλες ηλιελαίου θα μπορούσαν να τοποθετηθούν σε μικρές ρωγμές στην άσφαλτο, λειτουργώντας αποτρεπτικά για την επέκταση της φθοράς αλλά και ως μέσο «αυτοΐασης» της ασφάλτου.
Βάσει των εργαστηριακών δοκιμών που έχουν ήδη πραγματοποιηθεί, η άσφαλτος καθώς αναμιγνύεται με το ηλιέλαιο γίνεται πιο «ρευστή» γεμίζοντας τα κενά που έχουν τυχόν δημιουργηθεί στις επιφάνειές της, χωρίς να χρειάζεται περαιτέρω επισκευή ιδίως αν η φθορά που έχει δημιουργηθεί βρίσκεται σε αρχικό στάδιο.
Σύμφωνα με τα ευρήματα του Dr. Alvaro Garcia και της ομάδας του, η εκτεταμένη χρήση της συγκεκριμένης τεχνολογίας θα επιφέρει ριζική βελτίωση στο πρόβλημα των κακοτεχνιών στην άσφαλτο, καθώς εκτός από τις ιδιότητες «αυτοεπισκευής» που προσφέρει καθιστά πιο ανθεκτική την άσφαλτο. Για την ακρίβεια, όπως υποστηρίζει, η αξιοποίηση της συγκεκριμένης τεχνολογίας θα μπορούσε να αυξήσει τη διάρκεια ζωής της ασφάλτου κατά 1/3, από τα 12 στα 16 χρόνια.
«Τα αποτελέσματα των προκαταρκτικών δοκιμών έδειξαν πως οι κάψουλες ηλιελαίου μπορούν να αντισταθούν στην μείξη και την συμπύκνωση χωρίς να μειώνουν σημαντικά τις φυσικές και μηχανικές ιδιότητες της ασφάλτου, αυξάνοντας παράλληλα τη διάρκεια ζωής της. Το σημαντικότερο είναι ότι, σύμφωνα με τα ευρήματά μας, οι ρωγμές στην επιφάνεια της ασφάλτου όπου χρησιμοποιήσαμε τις κάψουλες είχαν αποκατασταθεί πλήρως μόλις δύο ημέρες αφού έγινε η έγχυση του ηλιελαίου», σημείωσε χαρακτηριστικά ο Dr. Alvaro Garcia.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τις βρετανικές αρμόδιες αρχές και αρχεία, το κόστος για την επισκευή κακοτεχνιών στην άσφαλτο του δημόσιου οδικού δικτύου έχει ανέλθει σε 11,8 δισεκατομμύρια στερλίνες για τα 14 τελευταία χρόνια, κάτι που σημαίνει ότι η αντίστοιχη ετήσια δαπάνη διαμορφώνεται σε περίπου 842 εκατομμύρια στερλίνες τον χρόνο με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους βρετανούς φορολογούμενους.
Υπό αυτό ακριβώς το σκεπτικό, η Highways England ξεκίνησε ήδη επισήμως δοκιμές με τις κάψουλες ηλιελαίου σε πραγματικές συνθήκες ανακοινώνοντας ότι τα αποτελέσματα είναι τα αναμενόμενα θα χρησιμοποιηθούν σε όλο το δημόσιο οδικό δίκτυο.
«Γνωρίζουμε ότι οι χρήστες του οδικού δικτύου, θέλουν να χρησιμοποιούν δρόμους χωρίς λακκούβες και χωρίς την, πολλές φορές ενοχλητική, παρουσία των συνεργείων επισκευής να διακόπτει τα ταξίδια και τις διαδρομές τους. Αυτή η τεχνολογία «αυτοΐασης» θα μπορούσε να αποτελέσει το ιδανικό μέσο επισκευής χωρίς να εκτροχιάζει το κόστος. Μέχρι στιγμής τα ευρήματα από το κέντρο έρευνας του Παν/μίου του Nottingham είναι ιδιαιτέρως ενθαρρυντικά τόσο για την αποτελεσματικότητα της τεχνολογίας όσο και για την ευκολία στην χρήση της, ενώ ας μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για μια φιλική προς το περιβάλλον και βιώσιμη τεχνολογίας», ανέφερε με τη σειρά του υψηλόβαθμο στέλεχος της Highways England.
Πηγή: auto.in.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου