Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Η διεκδίκηση για θέματα Ασφάλειας το πρώτο πράγμα που προϋποθέτει είναι η ενότητα. Αυτός είναι ο λόγος που επιμείναμε τόσο πολύ στο Δ.Σ. του ΠΣΕΕΠ στις 22/9/17 όσο και στο Γενικό Συμβούλιο που ακολούθησε την επόμενη μέρα, να κατέβει προς ψήφιση από τους εργαζομένους μια κοινή πρόταση από όλο το Διοικητικό Συμβούλιο του ΠΣΕΕΠ. Κάτι τέτοιο θα δυνάμωνε αφάνταστα την διεκδίκηση και θα έστελνε ξεκάθαρο μήνυμα προς την Διοίκηση της Εταιρείας ότι η Ασφάλεια εργαζομένων – εγκαταστάσεων είναι αδιαπραγμάτευτη.
Εμπόδιο σε όλα τα παραπάνω στάθηκε..
η δογματική εμμονή του Προεδρείου του Συνδικάτου για τα ρυμουλκά. Ένα θέμα που έχει πάρει το δρόμο του, με έτοιμο Κανονισμό Λειτουργίας Λιμένων Νότου από την Εταιρεία και με σαφές χρονοδιάγραμμα εφαρμογής του. Η συμφωνία που υπάρχει σήμερα είναι οι νέες προδιαγραφές για τα ρυμουλκά να ισχύσουν από 30/06/18 με εξαίρεση τα πυροσβεστικά μέσα που θα ισχύουν από 1/1/18.
Εμείς λοιπόν, αντί να προστατέψουμε το Σωματείο μας από τον εφοπλιστικό πόλεμο που μαίνεται σε όλα τα λιμάνια της Χώρας κρατώντας το μακριά από αυτά τα επικίνδυνα παιχνίδια, το θέλουμε και ρυθμιστή εξελίξεων που θα ικανοποιεί τα συμφέροντα του ενός ή του άλλου εφοπλιστή ή όποιου έχει να κερδίσει από αυτό. Ειδικά όταν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι της Πανελλήνιας Ένωσης Πληρωμάτων Ρυμουλκών και Ναυαγοσωστικών, δεν μπορούν να αποφασίσουν τι θέλουν και στο Δελτίο Τύπου που μας κοινοποιούν στις 23/07/17 καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι ''…το σωματείο των εργαζομένων των διυλιστηρίων είναι περισσότερο από προφανές ότι πιέστηκαν για την κίνηση αυτή …'' τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι :
1. Γιατί το Προεδρείο ''ξέχασε'' να φέρει σε γνώση των παρατάξεων αλλά και των Γενικών Συμβούλων αυτό το Δελτίο Τύπου;
2. Ποια είναι τα κέντρα που φέρονται να πιέζουν το ΠΣΕΕΠ;
3. Σε τι παιχνίδια πάμε να μπλέξουμε το Σωματείο μας;
Εμείς δεν πήραμε καμία πειστική απάντηση, αντίθετα σε αυτά τα ερωτήματα ακούσαμε να δικαιολογούνται, ότι ο Πρόεδρος του συγκεκριμένου Συνδικάτου ανήκει στις δυνάμεις του ΠΑΜΕ, λες και δεν απευθύνονταν στα μέλη του Γενικού Συμβουλίου αλλά στους ...13 του Βρούτση που απέμειναν να τους ακούνε στην ΔΕΘ !!!
Αντιλαμβάνεστε πως πρέπει να αποκρούσουμε τους νάνους της κομματικής αναρρίχησης, για να βγει επιτέλους ο συνδικαλισμός από το σφιχτό κλοιό της καλτσοδέτας ώστε να ξανακερδίσει την εμπιστοσύνη των εργαζομένων.
Στην εισήγηση του Προεδρείου αποτυπώθηκαν ξεκάθαρα δύο πράγματα: η πρεμούρα τους για τα ρυμουλκά που τους ανάγκασε να το βάλουν πρώτο – πρώτο θέμα μη κρατώντας ούτε τα προσχήματα και η ύπουλη προσπάθεια αποπροσανατολισμού και πειθαναγκασμού των συναδέλφων να ψηφίσουν σώνει και καλά τα ρυμουλκά πλαισιώνοντας την πρόταση με θέματα Ασφαλείας που μας απασχολούν καθημερινά.
Αλήθεια, ποιος συνάδελφος δεν θα ψηφίσει π.χ. την ασφαλή λειτουργία του FCC ή του βιολογικού ΒΕΕ, ή την στελέχωση στα UTILITIES ΒΕΘ; Γιατί άραγε πρέπει απαραίτητα να ψηφίσει και τα ρυμουλκά; Είμαστε όμως σίγουροι ότι ακόμα κι αν ζητούσαν να μην περνάνε στην Εθνική Οδό οχήματα άνω των είκοσι ετών χωρίς εγκεκριμένο πυροσβεστήρα, επειδή ακριβώς θα το εισηγούνταν μαζί με τα υπόλοιπα θέματα Ασφαλείας, οι εργαζόμενοι πάλι θα το ψήφιζαν γιατί δεν θα μπορούσαν να κάνουν διαφορετικά.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Από την πλευρά μας, επενδύοντας πάνω στο τρίπτυχο Προσδιορισμός Προβλήματος - Εξεύρεση Λύσης - Χρονοδιάγραμμα Επίτευξης, η παράταξή μας από κοινού με τις παρατάξεις του ΜΕΣΑ και της Συνδικαλιστικής Αναγέννησης καταθέσαμε κοινή πρόταση με ενδεικτικά θέματα αφού η Ασφάλεια στο χώρο εργασίας μας είναι δυναμική έννοια και συνεχώς προκύπτει κάτι νέο που θα κληθούμε να αντιμετωπίσουμε. Θα περιμέναμε οι υπόλοιπες παρατάξεις να ακολουθήσουν ενισχύοντας ακόμα περισσότερο το μήνυμα της ενότητας, μιας και έδειχναν ότι συμφωνούσαν, επέλεξαν όμως να καταθέσουν ξεχωριστές προτάσεις !!!
Εμείς θα επιμείνουμε η ενδεικτική μας πρόταση να κατέβει προς ψήφιση από τους συναδέλφους, θεωρώντας φασιστικό ως ηπιότερο χαρακτηρισμό το να χρησιμοποιείτε την πλειοψηφία, όχι για την υπερψήφιση μιας πρότασης, αλλά για την απαγόρευση του δικαιώματος να κατατεθεί στην κρίση των εργαζομένων, πιστεύοντας ότι ένα δημοκρατικό Προεδρείο δεν έχει να φοβηθεί τίποτα από τις ψήφους των συναδέλφων μας.
Για να προλάβουμε δε, μιας και συνηθίζεται η διαστρέβλωση των πραγμάτων, λέμε ξεκάθαρα ΝΑΙ στις κινητοποιήσεις που αφορούν την Ασφάλεια των εργαζομένων και των εγκαταστάσεων, λέμε ΟΧΙ στα αιτήματα που κρύβονται πίσω από τα θέματα Ασφάλειας, όπως τα ρυμουλκά, που γεμίζουν τσέπες.
Η κοινή πρόταση είναι:
● Αντικατάσταση βάνας FCC και στελέχωση του πίνακα ελέγχου DCS με επιπλέον οργανική θέση
● Βελτίωση διαχείρισης χημικών Διακίνησης Νότου και επαναφορά της κομμένης οργανικής θέσης στην U - 600
● Επίλυση προβλημάτων UTILITIES ΒΕΘ
● Μελέτη και κατασκευή εξοπλισμού για την ασφαλέστερη διαδικασία αποστράγγισης (DRAIN) στην U - 32 στις ΒΕΕ
● Κάλυψη κομμένων οργανικών θέσεων
α) U 3400-4600 ΒΕΑ
β) Κοινές Παροχές ΒΕΑ
και για την ασφαλέστερη λειτουργία εργαζομένων και εγκαταστάσεων
α) Δημιουργία Δ΄ Συγκροτήματος στην Διύλιση ΒΕΑ
β) Ισονομία ανάμεσα στους Χειριστές Πίνακα DCS
γ) Στελέχωση της θέσης του Αρχιδοκιμαστή στο Χημείο Νότου
δ) Στελέχωση της Συντήρησης Βάρδιας Νότου
Στο θέμα του Ασφαλιστικού μας Προγράμματος, πρέπει να γίνει ξεκάθαρο στην GROUPAMA ότι διαχειρίζεται τον μεγαλύτερο κουμπαρά στην Ελλάδα, με σταθερές και σίγουρες εισφορές από Εταιρεία και εργαζομένους και δεν μπορεί κάθε φορά που τα κέρδη της δεν είναι τα αναμενόμενα να ακουμπάει το επιτόκιο. Όπως να γίνει ξεκάθαρο και σε όσους οραματίζονται παιχνίδια με το ασφαλιστικό μας πρόγραμμα για άλλους σκοπούς (Επαγγελματικό Ταμείο) ότι δεν θα το επιτρέψουμε. Περιμένουμε όπως δεσμεύτηκε ότι θα ζητήσει το Προεδρείο από τον Αναλογιστή να μας ενημερώσει για την κατάσταση στην αγορά, υπάρχουν όμως και από την πλευρά μας προτάσεις για το πρόγραμμα και θα τις καταθέσουμε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου