Από το worldenergynews.gr
Ο γίγαντας ορυκτών καυσίμων ExxonMobil «παραπλάνησε το κοινό» για τους κινδύνους που συνεπάγεται η κλιματική αλλαγή, κατέληξε ανάλυση από δυο ακαδημαϊκούς του πανεπιστημίου του Χάρβαρντ.των δημόσιων και ιδιωτικών ανακοινώσεvν σχετικά με το θέμα.
Σύμφωνα με την βρετανική εφημερίδα Independent ενώ οι επιστήμονες και οι ανώτεροι υπάλληλοι της εταιρείας δέχτηκαν σε μεγάλο βαθμό την επιστημονική άποψη ότι η υπερθέρμανση του πλανήτη είναι πραγματική και ενέχει σημαντικούς κινδύνους, δαπάνησε χιλιάδες λίρες σε τακτικές διαφημιστικές εκδηλώσεις στις New York Times (NYT) και σε άλλες εφημερίδες, για την επιστήμη.
Σε ορισμένες περιπτώσεις, η επιχείρηση με επικεφαλής ..
τον σημερινό υπουργό Εξωτερικών των ΗΠΑ, Rex Tillerson, από το 2006 έως το 2016, μάλιστα έρχεται σε αντίθεση.
Ενώ στην εταιρεία ο κ. Tillerson χρησιμοποίησε έναν λογαριασμό ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με ψεύτικο όνομα "Wayne Tracker" για να συζητήσει την αλλαγή του κλίματος και από τότε που έγινε μέλος της κυβέρνησης Trump έχει συμβουλεύσει Αμερικανούς διπλωμάτες να αποφύγουν ερωτήσεις σχετικά με την αποχώρηση των ΗΠΑ από τη συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή.
Μέχρι το 2008, η εταιρεία επέμεινε ότι οι κατευθυντήριες γραμμές του κλάδου για τη μείωση των εκπομπών δεν πρέπει να "συνεπάγονται άμεση σύνδεση μεταξύ των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τη βιομηχανία πετρελαίου και φυσικού αερίου και το φαινόμενο που συνήθως αναφέρεται ως αλλαγή του κλίματος".
Εάν η ExxonMobil σκόπιμα παραπλάνησε τους επενδυτές για τους κινδύνους που συνεπάγεται για την επιχείρησή της η ανάγκη να σταματήσουν να χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα, η εταιρεία θα μπορούσε να αντιμετωπίσει δίωξη.
Και οι γενικοί εισαγγελείς σε 17 αμερικανικές πολιτείες εξετάζουν επί του παρόντος εάν και άλλες εταιρείες ορυκτών καυσίμων παραβίασαν την προστασία των καταναλωτών, την προστασία των επενδυτών ή ακόμη και τους νόμους κατά των εκβιασμών σε σχέση με την κλιματική αλλαγή.
Ο καθηγητής Naomi Oreskes και ο καθηγητής Geoffrey Supran δήλωσαν: «Τα διαθέσιμα έγγραφα δείχνουν ότι υπάρχει διαφορά μεταξύ των επιστημόνων και των στελεχών της ExxonMobil που συζητούν για την αλλαγή του κλίματος ιδιωτικά και σε ακαδημαϊκούς κύκλους και τι παρουσίασε στο ευρύ κοινό.
"Οι εταιρικές και εσωτερικές επικοινωνίες παρακολουθούσαν με συνέπεια την εξελισσόμενη κλιματική επιστήμη: αναγνωρίζοντας σε γενικές γραμμές ότι η υπερθέρμανση του πλανήτη (AGW) είναι πραγματική, προκαλούμενη από τον άνθρωπο, σοβαρή και ρεαλιστική, κάτι το οποίο οι επιστήμονες αναγνώρισαν αμέσως εκείνη την εποχή.
"Αντίθετα, τα διαφημιστικά μηνύματα της ExxonMobil στη NYT τόνιζαν με μεγάλη προσοχή μόνο τις αβεβαιότητες, προωθώντας μια αφήγηση ασυμβίβαστη με τις απόψεις των περισσότερων επιστημόνων για το κλίμα, συμπεριλαμβανομένης και της ExxonMobil.
"Υπό το φως αυτών των ευρημάτων, κρίνουμε ότι οι καμπάνιες της ExxonMobil ήταν παραπλανητικές. Δεν είμαστε σε θέση να κρίνουμε αν παραβιάζουν νόμους. "
Ο κίνδυνος "λανθάνοντων περιουσιακών στοιχείων" - των αποθεμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου που θα πρέπει να παραμείνουν στο έδαφος για να επιτευχθούν οι στόχοι εκπομπών - αναγνωρίστηκε σε εσωτερικά και άλλα έγγραφα αλλά όχι στα διαφημιστικά μηνύματα, σημειώνουν οι ερευνητές.
Προσέθεσαν ότι οι διαφημιστές προσπαθούν να σπείρουν αμφιβολίες στο μυαλό του κοινού και ήταν χαρακτηριστικές της τακτικής που είναι γνωστή ως μέθοδος επιστημονικής πειθαρχίας ή
«απάτη».
Η ανάλυση των ερευνητών βρήκε ότι το 81% των διαφημιστών εξέφρασαν αμφιβολίες ότι η αλλαγή του κλίματος ήταν πραγματική και προκλήθηκε από ανθρώπους, ενώ μόνο το 12% δέχτηκε αυτό.
Αντίθετα, το 83% των εφημερίδων σε επιστημονικά περιοδικά και το 80% των εσωτερικών εγγράφων αναγνώριζε ότι οι επιστήμονες ήταν σωστοί.
Η ExxonMobil έβαζε διαφήμιση στους New York Times κάθε Πέμπτη μεταξύ 1972 και 2001 με κόστος περίπου 31.000 δολάρια η καθεμία, φθάνοντας σε εκατομμύρια αναγνώστες.
Τα άρθρα αυτά περιείχαν "πολλές περιπτώσεις ρητής παραπλανητικής δήλωσης", ανέφεραν οι ερευνητές.
Ο γίγαντας ορυκτών καυσίμων ExxonMobil «παραπλάνησε το κοινό» για τους κινδύνους που συνεπάγεται η κλιματική αλλαγή, κατέληξε ανάλυση από δυο ακαδημαϊκούς του πανεπιστημίου του Χάρβαρντ.των δημόσιων και ιδιωτικών ανακοινώσεvν σχετικά με το θέμα.
Σύμφωνα με την βρετανική εφημερίδα Independent ενώ οι επιστήμονες και οι ανώτεροι υπάλληλοι της εταιρείας δέχτηκαν σε μεγάλο βαθμό την επιστημονική άποψη ότι η υπερθέρμανση του πλανήτη είναι πραγματική και ενέχει σημαντικούς κινδύνους, δαπάνησε χιλιάδες λίρες σε τακτικές διαφημιστικές εκδηλώσεις στις New York Times (NYT) και σε άλλες εφημερίδες, για την επιστήμη.
Σε ορισμένες περιπτώσεις, η επιχείρηση με επικεφαλής ..
τον σημερινό υπουργό Εξωτερικών των ΗΠΑ, Rex Tillerson, από το 2006 έως το 2016, μάλιστα έρχεται σε αντίθεση.
Ενώ στην εταιρεία ο κ. Tillerson χρησιμοποίησε έναν λογαριασμό ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με ψεύτικο όνομα "Wayne Tracker" για να συζητήσει την αλλαγή του κλίματος και από τότε που έγινε μέλος της κυβέρνησης Trump έχει συμβουλεύσει Αμερικανούς διπλωμάτες να αποφύγουν ερωτήσεις σχετικά με την αποχώρηση των ΗΠΑ από τη συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή.
Μέχρι το 2008, η εταιρεία επέμεινε ότι οι κατευθυντήριες γραμμές του κλάδου για τη μείωση των εκπομπών δεν πρέπει να "συνεπάγονται άμεση σύνδεση μεταξύ των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τη βιομηχανία πετρελαίου και φυσικού αερίου και το φαινόμενο που συνήθως αναφέρεται ως αλλαγή του κλίματος".
Εάν η ExxonMobil σκόπιμα παραπλάνησε τους επενδυτές για τους κινδύνους που συνεπάγεται για την επιχείρησή της η ανάγκη να σταματήσουν να χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα, η εταιρεία θα μπορούσε να αντιμετωπίσει δίωξη.
Και οι γενικοί εισαγγελείς σε 17 αμερικανικές πολιτείες εξετάζουν επί του παρόντος εάν και άλλες εταιρείες ορυκτών καυσίμων παραβίασαν την προστασία των καταναλωτών, την προστασία των επενδυτών ή ακόμη και τους νόμους κατά των εκβιασμών σε σχέση με την κλιματική αλλαγή.
Ο καθηγητής Naomi Oreskes και ο καθηγητής Geoffrey Supran δήλωσαν: «Τα διαθέσιμα έγγραφα δείχνουν ότι υπάρχει διαφορά μεταξύ των επιστημόνων και των στελεχών της ExxonMobil που συζητούν για την αλλαγή του κλίματος ιδιωτικά και σε ακαδημαϊκούς κύκλους και τι παρουσίασε στο ευρύ κοινό.
"Οι εταιρικές και εσωτερικές επικοινωνίες παρακολουθούσαν με συνέπεια την εξελισσόμενη κλιματική επιστήμη: αναγνωρίζοντας σε γενικές γραμμές ότι η υπερθέρμανση του πλανήτη (AGW) είναι πραγματική, προκαλούμενη από τον άνθρωπο, σοβαρή και ρεαλιστική, κάτι το οποίο οι επιστήμονες αναγνώρισαν αμέσως εκείνη την εποχή.
"Αντίθετα, τα διαφημιστικά μηνύματα της ExxonMobil στη NYT τόνιζαν με μεγάλη προσοχή μόνο τις αβεβαιότητες, προωθώντας μια αφήγηση ασυμβίβαστη με τις απόψεις των περισσότερων επιστημόνων για το κλίμα, συμπεριλαμβανομένης και της ExxonMobil.
"Υπό το φως αυτών των ευρημάτων, κρίνουμε ότι οι καμπάνιες της ExxonMobil ήταν παραπλανητικές. Δεν είμαστε σε θέση να κρίνουμε αν παραβιάζουν νόμους. "
Ο κίνδυνος "λανθάνοντων περιουσιακών στοιχείων" - των αποθεμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου που θα πρέπει να παραμείνουν στο έδαφος για να επιτευχθούν οι στόχοι εκπομπών - αναγνωρίστηκε σε εσωτερικά και άλλα έγγραφα αλλά όχι στα διαφημιστικά μηνύματα, σημειώνουν οι ερευνητές.
Προσέθεσαν ότι οι διαφημιστές προσπαθούν να σπείρουν αμφιβολίες στο μυαλό του κοινού και ήταν χαρακτηριστικές της τακτικής που είναι γνωστή ως μέθοδος επιστημονικής πειθαρχίας ή
«απάτη».
Η ανάλυση των ερευνητών βρήκε ότι το 81% των διαφημιστών εξέφρασαν αμφιβολίες ότι η αλλαγή του κλίματος ήταν πραγματική και προκλήθηκε από ανθρώπους, ενώ μόνο το 12% δέχτηκε αυτό.
Αντίθετα, το 83% των εφημερίδων σε επιστημονικά περιοδικά και το 80% των εσωτερικών εγγράφων αναγνώριζε ότι οι επιστήμονες ήταν σωστοί.
Η ExxonMobil έβαζε διαφήμιση στους New York Times κάθε Πέμπτη μεταξύ 1972 και 2001 με κόστος περίπου 31.000 δολάρια η καθεμία, φθάνοντας σε εκατομμύρια αναγνώστες.
Τα άρθρα αυτά περιείχαν "πολλές περιπτώσεις ρητής παραπλανητικής δήλωσης", ανέφεραν οι ερευνητές.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου