Από το worldenergynews.gr
Κλίμα αισιοδοξίας ότι το ενδιαφέρον που θα εκφραστεί στην πρώτη φάση του διαγωνισμού για την εξαγορά του 66% του ΔΕΣΦΑ θα είναι ισχυρό επικρατεί μεταξύ των εμπλεκομένων στο διαγωνισμό, οι οποίοι θεωρούν ότι το όλο εγχείρημα θα ολοκληρωθεί επιτυχώς και εντός των χρονοδιαγραμμάτων που έχουν τεθεί από το Μνημόνιο.
Τη Δευτέρα 24 Ιουλίου 2017 λήγει η πρώτη φάση του διαγωνισμού που έχει προκηρύξει το ΤΑΙΠΕΔ, στο πλαίσιο της οποίας οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να δηλώσουν..
την πρόθεση συμμετοχής τους στο διαγωνισμό και να υποβάλλουν τα απαραίτητα έγγραφα από τα οποία να προκύπτει ότι πληρούν τους όρους και τις προϋποθέσεις που έχουν τεθεί.
Ο πλέον καθοριστικός από τους όρους αυτούς είναι ο ενδιαφερόμενος ή ο επικεφαλής της κοινοπραξίας που θα διεκδικήσει τον ΔΕΣΦΑ να είναι Ευρωπαίος διαχειριστής δικτύου φυσικού αερίου.
Έτσι, μετά την εξέταση των φακέλων που θα υποβληθούν τη Δευτέρα, οι εταιρίες ή οι κοινοπραξίες που θα προκριθούν θα αποκτήσουν πρόσβαση στο data room με όλα τα απαραίτητα στοιχεία για τον ΔΕΣΦΑ και στη συνέχεια θα κληθούν να υποβάλουν δεσμευτικές προσφορές.
Οι μέχρι στιγμής πληροφορίες μιλούν για ενδιαφέρον από αρκετούς Ευρωπαίους Διαχειριστές Αερίου.
Κάποιοι αναλυτές, εξάλλου, εκτιμούν ότι θα επανέλθει και η Socar με Ευρωπαίο εταίρο, πιθανότατα την ιταλική Snam ή και ένα ευρύτερο σχήμα, στο οποίο θα συμμετέχουν και άλλοι Διαχειριστές από την ομάδα των συνεταίρων της στον αγωγό ΤΑΡ, όπως η βελγική Fluxys, η ισπανική Enagas κλπ.
Μεταξύ των ενδιαφερομένων εμφανίζονται επίσης η ολλανδική Gasunie, αλλά και η ρουμανική Transgaz.
Αγοραστής με ισχυρή οικονομική βάση
Πάντως με δεδομένο ότι το τίμημα για την εξαγορά του 66% του ΔΕΣΦΑ εκτιμάται ότι θα κινηθεί γύρω από τα 400 εκατ. ευρώ όσα δηλαδή είχε η προσφέρει η Socar ενώ ο αγοραστής τα επόμενα χρόνια θα κληθεί να χρηματοδοτήσει επενδύσεις της τάξης των 500 εκατ. ευρώ, παράγοντες της αγοράς επισημαίνουν ότι οι υποψήφιοι θα πρέπει να έχουν ισχυρή οικονομική βάση και κατά συνέπεια να είναι μεγάλοι Ευρωπαίοι Διαχειριστές.
Σε ότι αφορά το τίμημα, αξίζει να σημειωθεί ότι πρόσφατα έγινε γνωστή εκτίμηση της Banca Imi για λογαριασμό της Snam σύμφωνα με την οποία οι Ιταλοί αποτιμούν το 66% του ΔΕΣΦΑ σε 494 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τους Ιταλούς αναλυτές η «σιωπηρή επιχειρηματική αξία του ΔΕΣΦΑ για τη Snam, αποτιμάται σε περίπου 0,9 δισ. ευρώ».
H εκτίμηση έγινε με βάση πολλαπλασιαστή γύρω στις 12 φορές τον λόγο της αξίας της επιχείρησης/EBITDA.
Πρέπει να σημειωθεί εξάλλου ότι για τη Snam το όλο εγχείρημα αποκτά νόημα, καθώς της επιτρέπει να επενδύσει σε ρυθμιζόμενα περιουσιακά στοιχεία και να ενισχύσει την παρουσία της στο νότιο διάδρομο μεταφοράς του αερίου της Κασπίας, καθώς η ιταλική εταιρία έχει ήδη το 20% του μετοχικού κεφαλαίου του αγωγού ΤΑΡ, ενώ πρόσφατα στέλεχος προερχόμενο από τη Snam ανέλαβε επικεφαλής του project.
Κλίμα αισιοδοξίας ότι το ενδιαφέρον που θα εκφραστεί στην πρώτη φάση του διαγωνισμού για την εξαγορά του 66% του ΔΕΣΦΑ θα είναι ισχυρό επικρατεί μεταξύ των εμπλεκομένων στο διαγωνισμό, οι οποίοι θεωρούν ότι το όλο εγχείρημα θα ολοκληρωθεί επιτυχώς και εντός των χρονοδιαγραμμάτων που έχουν τεθεί από το Μνημόνιο.
Τη Δευτέρα 24 Ιουλίου 2017 λήγει η πρώτη φάση του διαγωνισμού που έχει προκηρύξει το ΤΑΙΠΕΔ, στο πλαίσιο της οποίας οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να δηλώσουν..
την πρόθεση συμμετοχής τους στο διαγωνισμό και να υποβάλλουν τα απαραίτητα έγγραφα από τα οποία να προκύπτει ότι πληρούν τους όρους και τις προϋποθέσεις που έχουν τεθεί.
Ο πλέον καθοριστικός από τους όρους αυτούς είναι ο ενδιαφερόμενος ή ο επικεφαλής της κοινοπραξίας που θα διεκδικήσει τον ΔΕΣΦΑ να είναι Ευρωπαίος διαχειριστής δικτύου φυσικού αερίου.
Έτσι, μετά την εξέταση των φακέλων που θα υποβληθούν τη Δευτέρα, οι εταιρίες ή οι κοινοπραξίες που θα προκριθούν θα αποκτήσουν πρόσβαση στο data room με όλα τα απαραίτητα στοιχεία για τον ΔΕΣΦΑ και στη συνέχεια θα κληθούν να υποβάλουν δεσμευτικές προσφορές.
Οι μέχρι στιγμής πληροφορίες μιλούν για ενδιαφέρον από αρκετούς Ευρωπαίους Διαχειριστές Αερίου.
Κάποιοι αναλυτές, εξάλλου, εκτιμούν ότι θα επανέλθει και η Socar με Ευρωπαίο εταίρο, πιθανότατα την ιταλική Snam ή και ένα ευρύτερο σχήμα, στο οποίο θα συμμετέχουν και άλλοι Διαχειριστές από την ομάδα των συνεταίρων της στον αγωγό ΤΑΡ, όπως η βελγική Fluxys, η ισπανική Enagas κλπ.
Μεταξύ των ενδιαφερομένων εμφανίζονται επίσης η ολλανδική Gasunie, αλλά και η ρουμανική Transgaz.
Αγοραστής με ισχυρή οικονομική βάση
Πάντως με δεδομένο ότι το τίμημα για την εξαγορά του 66% του ΔΕΣΦΑ εκτιμάται ότι θα κινηθεί γύρω από τα 400 εκατ. ευρώ όσα δηλαδή είχε η προσφέρει η Socar ενώ ο αγοραστής τα επόμενα χρόνια θα κληθεί να χρηματοδοτήσει επενδύσεις της τάξης των 500 εκατ. ευρώ, παράγοντες της αγοράς επισημαίνουν ότι οι υποψήφιοι θα πρέπει να έχουν ισχυρή οικονομική βάση και κατά συνέπεια να είναι μεγάλοι Ευρωπαίοι Διαχειριστές.
Σε ότι αφορά το τίμημα, αξίζει να σημειωθεί ότι πρόσφατα έγινε γνωστή εκτίμηση της Banca Imi για λογαριασμό της Snam σύμφωνα με την οποία οι Ιταλοί αποτιμούν το 66% του ΔΕΣΦΑ σε 494 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τους Ιταλούς αναλυτές η «σιωπηρή επιχειρηματική αξία του ΔΕΣΦΑ για τη Snam, αποτιμάται σε περίπου 0,9 δισ. ευρώ».
H εκτίμηση έγινε με βάση πολλαπλασιαστή γύρω στις 12 φορές τον λόγο της αξίας της επιχείρησης/EBITDA.
Πρέπει να σημειωθεί εξάλλου ότι για τη Snam το όλο εγχείρημα αποκτά νόημα, καθώς της επιτρέπει να επενδύσει σε ρυθμιζόμενα περιουσιακά στοιχεία και να ενισχύσει την παρουσία της στο νότιο διάδρομο μεταφοράς του αερίου της Κασπίας, καθώς η ιταλική εταιρία έχει ήδη το 20% του μετοχικού κεφαλαίου του αγωγού ΤΑΡ, ενώ πρόσφατα στέλεχος προερχόμενο από τη Snam ανέλαβε επικεφαλής του project.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου