Από το worldenergynews.gr
Η διπλωματική κρίση του Κατάρ με τους γείτονές του στη Μέση Ανατολή θα μπορούσε να ωθήσει τους αγοραστές φυσικού αερίου να επιδιώξουν μεγαλύτερη διαφοροποίηση στις προμήθειές τους, εν μέσω ενδεχόμενων διαταραχών καθώς τα λιμάνια των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων αρνούνται τα πλοία από τη χώρα.
"Οι αγοραστές θα προσπαθήσουν όλο και περισσότερο να συμπληρώσουν το χαρτοφυλάκιο εισαγωγών που έχουν στο συμβόλαιό τους με περισσότερες άμεσες αγορές, αν και αυτές θα είναι μικρότερες σε όγκο", δήλωσε ο Peter Lee, αναλυτής πετρελαίου και φυσικού αερίου του BMI Research στο CNBC.
Το Κατάρ είναι..
ο μεγαλύτερος παραγωγός και εξαγωγέας υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) παγκοσμίως, το οποίο παραδοσιακά πωλείται με μακροπρόθεσμες συμβάσεις που καλύπτουν δεκαετίες.
Στους μεγάλους αγοραστές περιλαμβάνονται η Ιαπωνία, η Νότια Κορέα και η Κίνα, οι οποίοι τον Μάρτιο συνεργάστηκαν για να εξασφαλίσουν πιο ευέλικτες συμβάσεις προμήθειας.
Οι αγοραστές LNG έχουν ήδη αυξήσει τις spot αγορές φυσικού αερίου, καθώς οι τιμές συνετρίβησαν μετά την πτώση του αργού πετρελαίου το 2014.
Ωστόσο, παρά τις ανησυχίες για διακοπές στο εφοδιασμό, η αγορά είναι επί του παρόντος ήρεμη.
Τα reports εν τω μεταξύ, δείχνουν ότι τα πλοία του Qatar που διέρχονται από τη βασική θαλάσσια διαδρομή του καναλιού Suez δεν αντιμετωπίζουν περιορισμούς, καθώς πρόκειται για διεθνή ύδατα.
Παρά τις ανησυχίες, οι αποστολές φυσικού αερίου διέρχονται επίσης κανονικά από το Στενό του Ορμούζ μεταξύ Ομάν και Ιράν στον δρόμο για την Ασία.
Αυτό που ανησυχεί περισσότερο τους αγοραστές είναι περισσότερο οι λογιστικές αλλαγές.
Η διπλωματική κρίση έπληξε τα πετρελαιοφόρα που σταμάτησαν στο λιμάνι του Fujairah, ένα κέντρο καυσίμων, καθ΄οδόν για τη Σιγκαπούρη και ενδεχομένως να προκληθούν καθυστερήσεις ενώ παράλληλα αυξάνεται το κόστος αποστολής.
Επτά χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Σαουδικής Αραβίας, των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, της Αιγύπτου και του Μπαχρέιν, διέκοψαν τη Δευτέρα τις διπλωματικές σχέσεις με την πλούσια σε κοιτάσματα μοναρχία, κατηγορώντας την ότι υποστηρίζει την Τεχεράνη και ισλαμιστικές ομάδες όπως η Μουσουλμανική Αδελφότητα.
Το Κατάρ δήλωσε ότι δεν υποστηρίζει την τρομοκρατία, προσθέτοντας ότι η διπλωματική ρήξη
βασίστηκε σε "αβάσιμες κατασκευασμένες θεωρίες".
Ενώ η διπλωματική διένεξη πιθανότατα θα προκαλέσει ανησυχία στους αγοραστές που εξαρτώνται από την συγκεκριμένη πηγή ενέργειας μπορεί να οδηγήσει στη διαφοροποίηση του συνδυασμού των προϊόντων τους εν μέσω μεγαλύτερου ανταγωνισμού, με το φυσικό αέριο από τη Μέση Ανατολή να παραμείνει το «χαρακτηριστικό γνώρισμα», μεταξύ των νέων προμηθειών από προορισμούς όπως η Αυστραλία και η ΗΠΑ - πρόσθεσε η BMI's Lee.
Οι τιμές του αργού πετρελαίου αυξήθηκαν μετά τις ανακοινώσεις των χωρών, αλλά έχουν ομαλοποιηθεί και τώρα φαίνεται ότι διαπραγματεύονται με περιορισμένες διακυμάνσεις , τόσο το αργό στις ΗΠΑ όσο και το Brent.
Την Πέμπτη 8/6/2017 το πρωί στην Ασία, αυξήθηκαν κατά 0,5%, το αργό στα 46 δολάρια το βαρέλι, ενώ ο Brent ήταν περίπου στα 48 δολάρια το βαρέλι.
Σύμφωνα με την VesselsValue, υπάρχουν 10.666 σκάφη που ανήκουν στο Qatar και 412 σκάφη με σημαία Qatar.
Η διπλωματική κρίση του Κατάρ με τους γείτονές του στη Μέση Ανατολή θα μπορούσε να ωθήσει τους αγοραστές φυσικού αερίου να επιδιώξουν μεγαλύτερη διαφοροποίηση στις προμήθειές τους, εν μέσω ενδεχόμενων διαταραχών καθώς τα λιμάνια των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων αρνούνται τα πλοία από τη χώρα.
"Οι αγοραστές θα προσπαθήσουν όλο και περισσότερο να συμπληρώσουν το χαρτοφυλάκιο εισαγωγών που έχουν στο συμβόλαιό τους με περισσότερες άμεσες αγορές, αν και αυτές θα είναι μικρότερες σε όγκο", δήλωσε ο Peter Lee, αναλυτής πετρελαίου και φυσικού αερίου του BMI Research στο CNBC.
Το Κατάρ είναι..
ο μεγαλύτερος παραγωγός και εξαγωγέας υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) παγκοσμίως, το οποίο παραδοσιακά πωλείται με μακροπρόθεσμες συμβάσεις που καλύπτουν δεκαετίες.
Στους μεγάλους αγοραστές περιλαμβάνονται η Ιαπωνία, η Νότια Κορέα και η Κίνα, οι οποίοι τον Μάρτιο συνεργάστηκαν για να εξασφαλίσουν πιο ευέλικτες συμβάσεις προμήθειας.
Οι αγοραστές LNG έχουν ήδη αυξήσει τις spot αγορές φυσικού αερίου, καθώς οι τιμές συνετρίβησαν μετά την πτώση του αργού πετρελαίου το 2014.
Ωστόσο, παρά τις ανησυχίες για διακοπές στο εφοδιασμό, η αγορά είναι επί του παρόντος ήρεμη.
Τα reports εν τω μεταξύ, δείχνουν ότι τα πλοία του Qatar που διέρχονται από τη βασική θαλάσσια διαδρομή του καναλιού Suez δεν αντιμετωπίζουν περιορισμούς, καθώς πρόκειται για διεθνή ύδατα.
Παρά τις ανησυχίες, οι αποστολές φυσικού αερίου διέρχονται επίσης κανονικά από το Στενό του Ορμούζ μεταξύ Ομάν και Ιράν στον δρόμο για την Ασία.
Αυτό που ανησυχεί περισσότερο τους αγοραστές είναι περισσότερο οι λογιστικές αλλαγές.
Η διπλωματική κρίση έπληξε τα πετρελαιοφόρα που σταμάτησαν στο λιμάνι του Fujairah, ένα κέντρο καυσίμων, καθ΄οδόν για τη Σιγκαπούρη και ενδεχομένως να προκληθούν καθυστερήσεις ενώ παράλληλα αυξάνεται το κόστος αποστολής.
Επτά χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Σαουδικής Αραβίας, των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, της Αιγύπτου και του Μπαχρέιν, διέκοψαν τη Δευτέρα τις διπλωματικές σχέσεις με την πλούσια σε κοιτάσματα μοναρχία, κατηγορώντας την ότι υποστηρίζει την Τεχεράνη και ισλαμιστικές ομάδες όπως η Μουσουλμανική Αδελφότητα.
Το Κατάρ δήλωσε ότι δεν υποστηρίζει την τρομοκρατία, προσθέτοντας ότι η διπλωματική ρήξη
βασίστηκε σε "αβάσιμες κατασκευασμένες θεωρίες".
Ενώ η διπλωματική διένεξη πιθανότατα θα προκαλέσει ανησυχία στους αγοραστές που εξαρτώνται από την συγκεκριμένη πηγή ενέργειας μπορεί να οδηγήσει στη διαφοροποίηση του συνδυασμού των προϊόντων τους εν μέσω μεγαλύτερου ανταγωνισμού, με το φυσικό αέριο από τη Μέση Ανατολή να παραμείνει το «χαρακτηριστικό γνώρισμα», μεταξύ των νέων προμηθειών από προορισμούς όπως η Αυστραλία και η ΗΠΑ - πρόσθεσε η BMI's Lee.
Οι τιμές του αργού πετρελαίου αυξήθηκαν μετά τις ανακοινώσεις των χωρών, αλλά έχουν ομαλοποιηθεί και τώρα φαίνεται ότι διαπραγματεύονται με περιορισμένες διακυμάνσεις , τόσο το αργό στις ΗΠΑ όσο και το Brent.
Την Πέμπτη 8/6/2017 το πρωί στην Ασία, αυξήθηκαν κατά 0,5%, το αργό στα 46 δολάρια το βαρέλι, ενώ ο Brent ήταν περίπου στα 48 δολάρια το βαρέλι.
Σύμφωνα με την VesselsValue, υπάρχουν 10.666 σκάφη που ανήκουν στο Qatar και 412 σκάφη με σημαία Qatar.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου