Από το worldenergynews.gr
Σημαντικές πρωτοβουλίες αναλαμβάνει η ιταλική κυβέρνηση με στόχο να μειώσει τα κόστη επαναεριοποίησης για να αυξήσει την χρήση των terminals για LNG.
Και αυτό γιατί η πληρότητα των σταθμών αυτών τον προηγούμενο χρόνο έπεσε χαμηλότερα του 50%
Την ώρα που η ιταλική εθνική στρατηγική στην ενέργεια είναι προσανατολισμένη σε αυτήν την κατεύθυνση με μείωση των φόρων, ακριβώς για να προσελκύσει φορτία του διεθνούς LNG, στην Ρεβυθούσα γίνεται το αντίστροφο. Δηλαδή προχωρούν σε αυξήσεις.
Ετσι από...
0,2- 0,3 δολ/MMbtu οι φόροι αυξήθηκαν σε 0,5- 0,6 δολ/ΜΜbtu δημιουργώντας αντικίνητρο για την αποθήκευση και επαναεριοποίηση φορτίων LNG στην Ρεβυθούσα.
Την ώρα μάλιστα που η Ρεβυθούσα έχει πληρότητα μόλις 20% αυξάνεται η φορολογία επί των φορτίων!
Σημειώνεται ότι στην Ιταλία σύμφωνα με δημοσίευμα του ICIS Global Energy Markets έφτασε σε συγκεκριμένη περίπτωση το κόστος στα 1 δολ/ΜMbtu και για τον λόγο αυτό αποφασίστηκε αλλαγή 180 μοιρών στην πολιτική.
Την ίδια ώρα στην Γαλλία και το Βέλγιο ο σχετικός φόρος περιορίζεται στο 0,20-0,30/ΜMBtu.
To ερώτημα για τις στρατηγικές αποφάσεις της ελληνικής πλευράς έχει να κάνει και με την πώληση του ΔΕΣΦΑ, καθώς δημιουργείται εικόνα αναποτελεσματικότητας και ως προς τους υποψήφιους επενδυτές, εκ των οποίων φαβορί είναι η ιταλική Snam.
Και όλα αυτά την ώρα που το ιταλικό υπουργείο κατόπιν ενδελεχών ερευνών εκτιμά ότι με την μείωση της φορολογίας θα κάνει τις εισαγωγές LNG περισσότερο ελκυστικές και θα επιτρέψει στην Ιταλία να επωφεληθεί της γειτονίας με το κανάλι του Σουέζ.
Παράλληλα το υπουργείο εξετάζει να αυξήσει την δυναμικότητα της επαναεριοποίησης της χώρας κατά 4 δις κυβικά μέτρα χρησιμοποιώντας ένα πλωτό σταθμό αποθήκευσης και επανεριοποίησης (FSRU).
H Iταλία στην παρούσα φάση χρησιμοποιεί δύο terminals, της Αδριατικής το Rovigo και το LNG Toscana.
Aπό το σύνολο της δυναμικότητας των 15,2 δις κυβικών μέτρων ετησίως τον προηγούμενο χρόνο η γέιτονα χώρα έκανε χρήση μόλις στο 42%.
Τούτων δοθέντων καθίσταται ιδιαίτερα κρίσιμη η αναθεώρηση της στρατηγικής της Ρεβυθούσας που προέκρινε τον τριπλασιασμό της φορολογίας σε μια περίοδο πολύ χαμηλής πληρότητας που προσεγγίεζει το 20%.
Ιδιαίτερα δε καθώς ο ΔΕΣΦΑ βαίνει προς ιδιωτικοποίηση και οι μνηστήρες του ακολουθούν τελείως αντίθετη πολιτική.
Σημαντικές πρωτοβουλίες αναλαμβάνει η ιταλική κυβέρνηση με στόχο να μειώσει τα κόστη επαναεριοποίησης για να αυξήσει την χρήση των terminals για LNG.
Και αυτό γιατί η πληρότητα των σταθμών αυτών τον προηγούμενο χρόνο έπεσε χαμηλότερα του 50%
Την ώρα που η ιταλική εθνική στρατηγική στην ενέργεια είναι προσανατολισμένη σε αυτήν την κατεύθυνση με μείωση των φόρων, ακριβώς για να προσελκύσει φορτία του διεθνούς LNG, στην Ρεβυθούσα γίνεται το αντίστροφο. Δηλαδή προχωρούν σε αυξήσεις.
Ετσι από...
0,2- 0,3 δολ/MMbtu οι φόροι αυξήθηκαν σε 0,5- 0,6 δολ/ΜΜbtu δημιουργώντας αντικίνητρο για την αποθήκευση και επαναεριοποίηση φορτίων LNG στην Ρεβυθούσα.
Την ώρα μάλιστα που η Ρεβυθούσα έχει πληρότητα μόλις 20% αυξάνεται η φορολογία επί των φορτίων!
Σημειώνεται ότι στην Ιταλία σύμφωνα με δημοσίευμα του ICIS Global Energy Markets έφτασε σε συγκεκριμένη περίπτωση το κόστος στα 1 δολ/ΜMbtu και για τον λόγο αυτό αποφασίστηκε αλλαγή 180 μοιρών στην πολιτική.
Την ίδια ώρα στην Γαλλία και το Βέλγιο ο σχετικός φόρος περιορίζεται στο 0,20-0,30/ΜMBtu.
To ερώτημα για τις στρατηγικές αποφάσεις της ελληνικής πλευράς έχει να κάνει και με την πώληση του ΔΕΣΦΑ, καθώς δημιουργείται εικόνα αναποτελεσματικότητας και ως προς τους υποψήφιους επενδυτές, εκ των οποίων φαβορί είναι η ιταλική Snam.
Και όλα αυτά την ώρα που το ιταλικό υπουργείο κατόπιν ενδελεχών ερευνών εκτιμά ότι με την μείωση της φορολογίας θα κάνει τις εισαγωγές LNG περισσότερο ελκυστικές και θα επιτρέψει στην Ιταλία να επωφεληθεί της γειτονίας με το κανάλι του Σουέζ.
Παράλληλα το υπουργείο εξετάζει να αυξήσει την δυναμικότητα της επαναεριοποίησης της χώρας κατά 4 δις κυβικά μέτρα χρησιμοποιώντας ένα πλωτό σταθμό αποθήκευσης και επανεριοποίησης (FSRU).
H Iταλία στην παρούσα φάση χρησιμοποιεί δύο terminals, της Αδριατικής το Rovigo και το LNG Toscana.
Aπό το σύνολο της δυναμικότητας των 15,2 δις κυβικών μέτρων ετησίως τον προηγούμενο χρόνο η γέιτονα χώρα έκανε χρήση μόλις στο 42%.
Τούτων δοθέντων καθίσταται ιδιαίτερα κρίσιμη η αναθεώρηση της στρατηγικής της Ρεβυθούσας που προέκρινε τον τριπλασιασμό της φορολογίας σε μια περίοδο πολύ χαμηλής πληρότητας που προσεγγίεζει το 20%.
Ιδιαίτερα δε καθώς ο ΔΕΣΦΑ βαίνει προς ιδιωτικοποίηση και οι μνηστήρες του ακολουθούν τελείως αντίθετη πολιτική.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου