Από το energia.gr
Την ίδια ώρα που η συμφωνία για την εξαγορά του ΔΕΣΦΑ από την Socar φαίνεται ότι οδεύει προς πλήρες αδιέξοδο, η κυβέρνηση του Αζερμπαϊτζάν αναζητά κεφάλαια ύψους 5 δισ. δολαρίων για να χρηματοδοτήσει το τμήμα που της αναλογεί στον αγωγό Southern Gas Corridor (SGC), τμήμα του οποίου αποτελεί και ο TAP.
Και όλα αυτά σε μία περίοδο που τα έσοδα από την πώληση πετρελαίου και φυσικού αερίου έχουν υποχωρήσει δραματικά, λόγω της μεγάλης πτώσης των διεθνών τιμών.
Σύμφωνα με όσα είχε πρόσφατα δηλώσει ο υπουργός Οικονομικών της χώρας, Samir Sharifov, η κυβέρνηση βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με διεθνείς χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς ώστε να αντλήσει κεφάλαια ως 5 δισ. δολάρια και να χρηματοδοτήσει το μερίδιο της στο κόστος κατασκευής του αγωγού.
Αυτή την περίοδο είναι ..
σε εξέλιξη οι συζητήσεις με την Παγκόσμια Τράπεζα (WB), την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανοικοδόμησης και Ανάπτυξης (EBRD) και την Ασιατική Αναπτυξιακή Τράπεζα.
Εκπρόσωπος της WB είχε δηλώσει ότι η τράπεζα εξετάζει το ενδεχόμενο να στηρίξει την επένδυση του Αζερμπαϊτζάν στον SGC (Νότιος Διάδρομος Φυσικού Αερίου), καθώς εκτιμάται ότι ενισχύει την ενεργειακή ασφάλεια στην περιοχή και τονώνει τις αναπτυξιακές προοπτικές της χώρας. Το δάνειο που θα χορηγήσει η WB αναμένεται να ανέλθει στα 500 εκατ. δολάρια και η σχετική διαδικασία θα ολοκληρωθεί ως τα τέλη του έτους.
Το Αζερμπαϊτζάν έχει ήδη πωλήσει ευρω-ομόλογα ύψους 1 δισ. δολαρίων και ετοιμάζεται να προχωρήσει σύντομα σε μία ακόμα έκδοση, αντίστοιχου ύψους, ώστε να συγκεντρώσει τα απαιτούμενα κεφάλαια.
Από την πλευρά της η EBRD αναμένεται να προσφέρει για τον TAP απευθείας χρηματοδότηση, ύψους 500 εκατ. δολαρίων και να συγκεντρώσει από τρίτες πηγές (τράπεζες) κεφάλαια της τάξεως του 1 δισ. δολαρίων. Υπενθυμίζεται ότι η Socar ελέγχει το 20% του ΤΑΡ.
Το συνολικό κόστος του Νότιου Διαδρόμου Φυσικού Αερίου, συμπεριλαμβανομένων των εργασιών εξόρυξης στο κοίτασμα Σαχ Ντενίζ 2, εκτιμάται ότι θα ανέλθει στα 40 δισ. δολάρια, εκ των οποίων τα 9,3 δις προορίζονται για τον αγωγό TANAP, 6 δις για τον TAP και 23,8 δις για την ανάπτυξη του Σαχ Ντενίζ 2 και την επέκταση του αγωγού του Νότιου Καυκάσου (SCPX).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου