Πέμπτη 21 Ιουλίου 2016

Η Ελλάδα πρέπει ΑΜΕΣΩΣ ν' απεξαρτηθεί απ' την ανοησία και το λαϊκισμό των πολιτικών. Και τη σκέτη λαμογιά ...


Από το greeklignite.blogspot.gr
Είδαμε την Παρασκευή τη χολή του νέου αρχηγού της ΝΔ ενάντια στο λιγνίτη, αλλά, δυστυχώς, από τότε είχαμε νέα "χτυπήματα" ανοησίας και λαϊκισμού πολιτικών προσώπων, που επιμένουν ν' ασχολούνται με πράγματα που προδήλως αγνοούν, όπως ο ηλεκτρισμός και η ηλεκτροπαραγωγή. Αν η Ελλάδα πρέπει ν' απεξαρτηθεί ΑΜΕΣΩΣ από κάτι, αυτό φυσικά και δεν είναι ο λιγνίτης, είναι η ανοησία και ο λαϊκισμός του πολιτικού της προσωπικού. Ή και η σκέτη λαμογιά, καθώς ο τόπος μας είναι μικρός και η γυναίκα του Καίσαρα πρέπει πολλές φορές την ημέρα ν' αποδεικνύει πως και είναι και φαίνεται έντιμη.

Κι επειδή ακριβώς ο τόπος είναι μικρός, ας ξεκινήσουμε από τα πιο φρέσκα νέα της πολύ αιολικής και ηλιακής Γερμανίας, για να δούμε στη συνέχεια τα δικά μας "κατορθώματα", που αρχίζουν ..
έπεσε στα 5,1 και το 2014 έπεσε ξανά, στα 3,7 δισεκ. ευρώ. Καθόλου περίεργο λοιπόν που το 2015 εμφανίστηκε στον ΑΗΣ Αγίου Δημητρίου ένας περιφερόμενος θίασος ακτιβιστών με τα Ελληνικότατα ονόματα Jens, Paul, Rafaela, Basil, Branislav και Will, προκειμένου να γράψει Go Solar, καθώς προφανώς δεν τους έπαιρνε να γράψουν Gehen Solar!

Είδηση Νο 2: όπως μας ενημερώνει στις 13/7 το Βερολινέζικο Energyload, ένας απ' τους πολλούς ιστότοπους που ξεφύτρωσαν τα τελευταία χρόνια στη Γερμανία για την προώθηση της Energiewende, το 2016 δεν υπάρχει ΟΥΤΕ ΜΙΑ αίτηση για νέα αιολικά στη Βαυαρία! ΟΥΤΕ ΜΙΑ! Κι αυτό οφείλεται στην ...
υιοθέτηση στο τέλος του 2014 απ' την τοπική Βαυαρική κυβέρνηση νόμου με τον "Κανόνα 10Η", που ορίζει πως η απόσταση μιας ανεμογεννήτριας από κατοικημένη περιοχή θα είναι 10 φορές το ύψος (Η) της ανεμογεννήτριας. Για τις νέες και μεγάλες ανεμογεννήτριες των 150-200 μέτρων ύψους αυτό σημαίνει απόσταση 1,5-2 χιλιόμετρα, οπότε δεν μένουν πολλές ελεύθερες και ταυτόχρονα κατάλληλες περιοχές για νέα αιολικά. Αιολικά ΤΕΛΟΣ στην πολύ πλούσια Βαυαρία, που έχει φθάσει μόνο στο 1/3 του "εθνικού" της στόχου επέκτασης των αιολικών! Οπότε μπαίνουμε πλέον στην επόμενη φάση, όπου δεκάδες χιλιάδες ανεμογεννήτριες θα μπουν σταδιακά στη σειρά για αποσυναρμολόγηση, με το κόστος να γίνεται δυσθεόρατο. Θυμίζω πως ο ίδιος κανόνας 10Η υιοθετήθηκε πρόσφατα και στην Πολωνία. Μόνο κάτι χρεοκοπημένες χώρες έμειναν με πολιτικό προσωπικό, που εξακολουθεί να ονειρεύεται νέα αιολικά μέχρι το 2020. Και χρεοκοπημένοι, και ανεπίδεκτοι μαθήσεως;

Είδηση Νο 3: όπως μας ενημερώνει στις 12/7 πάλι το Energyload, στη Γερμανία θα κατασκευαστεί το μεγαλύτερο εργοστάσιο μπαταριών λιθίου στην Ευρώπη, ετήσιας δυναμικότητας 200 εκατ. τεμαχίων και ήδη οι πρώτες γραμμές παραγωγής έχουν μπει σε λειτουργία. Η τυχαία ενέργεια των αιολικών και Φ/Β είναι άχρηστη αν δεν μεσολαβήσει μια μορφή αποθήκευσης, τα πειράματα με την ηλεκτρόλυση δεν φαίνεται να φέρνουν τα προσδοκώμενα αποτελέσματα, καθώς τα οικονομικά της ηλεκτροπαραγωγής είναι αδυσώπητα, οπότε πάμε στο επόμενο βήμα, η Γερμανία θέλει ν' αντιγράψει το μοντέλο της Tesla, που χτίζει στην έρημο της Νεβάδα το Gigafactory, για μαζική παραγωγή μπαταριών λιθίου. Να υποθέσω πως ο επόμενος περιφερόμενος θίασος ακτιβιστών θα γράψει σε κάποιον ΑΗΣ "βάλτε μπαταρίες γιατί χανόμαστε";

Έχοντας τις πιο πάνω ειδήσεις κατά νου, μπορούμε να υποθέσουμε πως ίσως δεν θα χρειαστεί επόμενος περιφερόμενος θίασος ακτιβιστών, καθώς στη χώρα μας έχουμε τη "χαρά" να διαθέτουμε ένα "αχτύπητο" πολιτικό προσωπικό:

το πρώτο κρούσμα ήλθε απ' το Βουλευτή Δωδεκανήσου της ΝΔ Μ. Κόνσολα, ο οποίος, όπως είδαμε στη Ροδιακή, σε παρέμβασή του προς τον επικεφαλής της ΔΕΗ Ανανεώσιμες "τόνισε ότι η αξιοποίηση του γεωθερμικού δυναμικού της Νισύρου πρέπει να γίνει με όρους βιωσιμότητας και αειφορίας, χωρίς να προκαλεί επιβάρυνση στο περιβάλλον, αλλά και αρνητικές συνέπειες στην τουριστική ανάπτυξη του νησιού. Πρότεινε εναλλακτικές μορφές ήπιας εκμετάλλευσης, όπως είναι η χαμηλή ενθαλπία, που με τη βοήθεια μιας ανεμογεννήτριας και ενός φωτοβολταϊκού, θα εξασφαλίσουν για τη Νίσυρο, ψύξη, θέρμανση στα σπίτια, ζεστό, κρύο νερό και μείωση του κόστους λειτουργίας του εργοστασίου αφαλάτωσης." Η Νίσυρος είναι στην ουσία ένα ηφαίστειο, κομμάτι του ηφαιστειακού τόξου του Αιγαίου. Οι χώρες που έχουν ηφαίστεια, όπως η Ισλανδία, η Ιαπωνία, η Νέα Ζηλανδία, η Κόστα Ρίκα, κλπ, αξιοποιούν τη γεωθερμία για ηλεκτροπαραγωγή, πάνω από 9.000MW έχουν ήδη αναπτυχθεί παγκοσμίως. Το ίδιο θέλει (ή ήθελε;) να κάνει η ΔΕΗ Ανανεώσιμες, καθώς, όπως είδαμε, η Νίσυρος μπορεί να δώσει 50MW και να καλύψει τις ανάγκες των Κω, Καλύμνου, Τελένδου, Ψερίμου, Λειψών, Λέρου, Τήλου και Γυαλιού. Ακριτικά νησιά, όλα Μη Διασυνδεμένα Νησιά, που ηλεκτροδοτούνται πανάκριβα με πετρέλαιο, αλλά ο τοπικός βουλευτής θέλει "χαμηλή ενθαλπία, μια ανεμογεννήτρια κι ένα φωτοβολταϊκό". Να ενημερώσουμε λοιπόν τον τοπικό βουλευτή πως με "χαμηλή ενθαλπία" καλλιεργούν ήδη πράσα και άλλα κηπευτικά στο Ν. Πέλλας, αλλά δεν σκέφτονται να κάνουν ηλεκτροπαραγωγή, το πολύ να κάνουν ένα μετρίως χλιαρό ποδόλουτρο το χειμώνα! Όπως είδαμε, "ο Πανεπιστημιακός" βουλευτής σπούδασε παιδαγωγικά στο Μπάρι της Ιταλίας και στη Ρόδο και στη συνέχεια ΦΠΨ στην Αθήνα, οπότε η Φυσική και η Φυσικοχημεία δεν περιλαμβάνονται ιδιαίτερα στα γνωστικά του αντικείμενα και καλό θα ήταν να διαβάσει περισσότερα για ηλεκτροπαραγωγή και ενθαλπίες. Όσο για το αν ηλεκτροδοτούν οι ανεμογεννήτριες και τα Φ/Β, μια που είναι τοπικός Βουλευτής ας μας εξηγήσει για ποιο ακριβώς λόγο έγιναν τα απανωτά μπλακ άουτ το Μάρτιο στη Ρόδο και τη Χάλκη, αφού η εγκατεστημένη ισχύς αιολικών & Φ/Β υπερκαλύπτει τα φορτία εκείνων των ημερών κι επιπλέον υπάρχει και το πετρελαϊκό εργοστάσιο. Είτε σκοπίμως είτε όχι οι απόψεις που εξέφρασε θα έχουν ως αποτέλεσμα τη διαιώνιση της ηλεκτροδότησης των νησιών με 100% εισαγόμενο πετρέλαιο κι όχι με μια πραγματικά αξιόπιστη κι 100% εγχώρια ΑΠΕ, όπως είναι η γεωθερμία. Με τέτοιους "εθνοπατέρες", τι χρεία έχουμε για ακτιβιστές; Ή μήπως οι βουλευτές πρέπει ν' αποφεύγουν οποιαδήποτε ενόχληση της Ελληνικής ολιγαρχίας, αν θέλουν να γίνουν κάποτε υπουργοί;

Το δεύτερο κρούσμα ήλθε σχεδόν αμέσως απ' τον Πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ, που σαν καλός πραματευτής θέλει να ξεπουλήσει τα περιουσιακά στοιχεία του Δημοσίου, αυτά που έβγαλαν τα μνημόνια στο σφυρί κι ανάμεσά τους την Εγνατία Οδό. Επειδή, λέει, η Εγνατία Οδός χρειάζεται 5 εκατ. ευρώ ετησίως για τις ενεργειακές της ανάγκες, θέλει να στρώσει Φ/Β πάνελ στα πρανή του δρόμου, κατά μήκος της Εγνατίας και να την κάνει πιο ελκυστική στους υποψήφιους επενδυτές. Καταπληκτική πράγματι ιδέα, θα άρεσε πολύ και στο Σόιμπλε, που βλέπει με απογοήτευση το τζίρο των Γερμανικών ηλιακών να κατρακυλά. Μάλλον στο ΤΑΙΠΕΔ είδαν τα Φ/Β στα πρανή των Ευρωπαϊκών αυτοκινητοδρόμων, ιδίως στη Γερμανία, μόνο που τους διαφεύγει πρώτον πως τα Φ/Β παράγουν λίγες ώρες την ημέρα κι όχι όλες τις εποχές του έτους, δεύτερον πως τα Φ/Β δεν είναι αυτόνομα, αλλά εντάσσονται στο συνολικό ηλεκτρικό σύστημα και, τρίτον, πως στην Ελλάδα και ειδικά στο Διασυνδεμένο Σύστημα έχουμε ήδη περισσότερα Φ/Β απ' όσα χρειαζόμαστε. Αν υποθέσουμε πως θα βρεθεί χώρος στο ηλεκτρικό σύστημα για τα Φ/Β της Εγνατίας, στη διάρκεια της ημέρας ο "επενδυτής" θα μπορεί με Φ/Β να ηλεκτροδοτήσει, πανάκριβα έστω, τις σήραγγες, τόσο το φωτισμό όσο και τον αερισμό. Το αυξημένο κόστος ηλεκτροδότησης ασφαλώς θα το μετακυλήσει μέσω των διοδίων στους χρήστες της Εγνατίας, κάνοντας τη διέλευση ακριβότερη, αλλά γιατί να τον νοιάζει; Μήπως θα περνά από εκεί τακτικά; Τα βράδια ωστόσο, που χρειάζεται και φωτισμό κατά μήκος κι όχι μόνο στις σήραγγες, τα Φ/Β είναι ανύπαρκτα. Το χειμώνα με τη συννεφιά και τις ομίχλες, τότε που η Εγνατία χρειάζεται πολύ φωτισμό, τα Φ/Β είναι πάλι ανύπαρκτα. Γιατί λοιπόν μόνο Φ/Β, μήπως να βάζαμε και τίποτα μπαταρίες λιθίου; Κι αν δεν μπορεί να μας τις δώσει η Tesla, να μας τις δώσουν ίσως οι Γερμανοί εταίροι μας; Δεν ξέρω αν αυτό που χρειάζεται η Εγνατία είναι Φ/Β. Ξέρω όμως πως χρειάζεται κατεπειγόντως βενζινάδικα και σταθμούς εξυπηρέτησης αυτοκινήτων, καθώς, αν βρεθείς εκεί χωρίς βενζίνη ή νερό μάλλον "την έβαψες", πρέπει ή να βρεις το ένα και μοναδικό πρατήριο που υπάρχει ανάμεσα Βέροια και Θεσσαλονίκη, με τις ανάλογες τιμές του μονοπώλιου φυσικά, ή να βγεις σε κάποιο χωριό, ψάχνοντας με το φανάρι, σαν το Διογένη. 17 σταθμοί εξυπηρέτησης προβλέπονται στο Ν. 3481/2006, ίσως να χρειάζονται και περισσότεροι, αλλά 10 χρόνια μετά την ολοκλήρωση του δρόμου  μόνο ένας έχει γίνει! Μπορεί να ψάχνουμε για δημιουργία θέσεων εργασίας και για έσοδα απ' τους τουρίστες που διασχίζουν τράνζιτ τη χώρα, αλλά κανείς δεν πρέπει ν’ ακουμπήσει την Εγνατία Οδό (και συνολικά τους αυτοκινητόδρομους). Τι έχει να μας πει ο Πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ γι’ αυτά; Προτεραιότητα πρέπει να είναι η δημιουργία θέσεων εργασίας στην Ελλάδα ή η στήριξη των "πράσινων" θέσεων εργασίας της Γερμανίας; Ή μήπως η αποφυγή οποιασδήποτε ενόχλησης της Ελληνικής ολιγαρχίας;

Δυστυχώς αυτά που μας βούλιαξαν στη χρεοκοπία εξακολουθούμε να τα βρίσκουμε συνεχώς μπροστά μας, σαν κανείς να μη διδάχθηκε τίποτα, σαν κανείς να μη θέλει να αλλάξει τίποτα. Είναι ποτέ δυνατό να σωθεί αυτή η χώρα;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου