Φορολογικό πρωταθλητισμό στις τιμές της βενζίνης κάνει η Ελλάδα, με τα βάρη που καλούνται να σηκώσουν καταναλωτές και επιχειρήσεις να είναι δυσανάλογα υψηλά σε σχέση με τις οικονομικά πιο εύρωστες χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης.
Ειδικά στην αμόλυβδη, που η κυβέρνηση προσανατολίζεται να αυξήσει κι άλλο τους φόρους όπως και στο φυσικό αέριο, η χώρα μας συγκαταλέγεται ήδη στην οκτάδα των κρατών-μελών με τον υψηλότερο Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης (678 ευρώ τα χίλια λίτρα), ενώ επιβάλλει και τον τρίτο υψηλότερο ΦΠΑ στην Ε.Ε. (23%).
Το αποτέλεσμα είναι ο..
ι Ελληνες καταναλωτές να πληρώνουν σε φόρους και τέλη 0,93 ευρώ για κάθε ένα λίτρο βενζίνης που κοστίζει σήμερα 1,329 ευρώ ή περίπου το 70% της τιμής του.
Γράφημα- καύσιμα
Ετσι ενώ η τιμή της αμόλυβδης πριν από τους φόρους είναι στην Ελλάδα η 15η φτηνότερη στην Ευρώπη των «28», μετά τις φορολογικές επιβαρύνσεις φτάνει να είναι η 7η-8η ακριβότερη στην Ευρώπη, πάνω από τη Γερμανία, τη Γαλλία, την Αυστρία, το Λουξεμβούργο κ.ά.
Δεν είναι, όμως, μόνο ο υψηλός Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης που επιβαρύνει τις τσέπες των καταναλωτών καθώς ανέρχεται σε 0,678 ευρώ το λίτρο, αλλά και ο Φόρος Προστιθέμενης Αξίας που είναι επίσης από τους μεγαλύτερους στην Ε.Ε.
Η Γερμανία έχει ΕΦΚ 0,654 ευρώ στο λίτρο και ΦΠΑ 19%, το δε πλούσιο Λουξεμβούργο επιβάλλει φόρο κατανάλωσης μόλις 0,462 ευρώ και ΦΠΑ 17%.
Επιπλέον στην Ελλάδα η τιμή επιβαρύνεται κατά 0,21 ευρώ ανά 1.000 λίτρα από το ανταποδοτικό τέλος ΡΑΕ, με εισφορά ειδικού λογαριασμού πετρελαιοειδών 1,2% επί της τιμής διυλιστηρίου, καθώς και με ειδικό τέλος δικαιωμάτων εκτέλεσης τελωνειακών εργασιών (ΔΕΤΕ) στο 0,5% του αθροίσματος της τιμής διυλιστηρίου και του ΕΦΚ.
ΠΗΓΗ:efsyn.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου