Παρασκευή 9 Ιανουαρίου 2015

Αποθηκεύουν Πετρέλαιο στα Τάνκερ Εν Αναμονή Υψηλότερων Τιμών


Μερικές από τις μεγαλύτερες, παγκοσμίως, εταιρείες εμπορίας πετρελαίου, μισθώνουν μεγάλα δεξαμενόπλοια προκειμένου να αποθηκεύσουν πετρέλαιο, εκτιμώντας ότι θα μπορούν να το πωλήσουν τους επόμενους μήνες σε υψηλότερες από τις τρέχουσες τιμές.
Εταιρείες εμπορίας όπως η Vitol, η Trafigura, αλλά και oil majors όπως η Shell, έχουν μισθώσει τάνκερ για αποθήκευση πετρελαίου, όπως λένε πηγές του ναυτιλιακού κλάδου στο Reuters.
Η χρονική περίοδος αυτών των συμβολαίων είναι έως και 12 μήνες.
Δεν πρόκειται για ένα πρωτόγνωρο φαινόμενο: Αυτό είχε ξαναγίνει, σε μεγαλύτερη έκταση, το 2009 όταν οι τιμές του αργού είχαν καταρρεύσει.
Τα διαθέσιμα στοιχεία δείχνουν ότι οι ποσότητες που έχουν αποθηκευθεί διαμορφώνονται στα 12 - 15 εκατομμύρια βαρέλια. Το 2009 οι αντίστοιχες ποσότητες είχαν εκτοξευθεί στα 100 εκατ. βαρέλια περίπου. 
Το γεγονός ότι οι τιμές έχουν υποχωρήσει πάνω από 50% τους τελευταίους μήνες, δίνει το περιθώριο στις εταιρείες εμπορίας να αποθηκεύσουν μεγάλες ποσότητες στα τάνκερ και να περιμένουν την -αναμενόμενη- αύξηση των τιμών κατά το δεύτερο εξάμηνο.
Πρόκειται, βεβαίως, για μία ριψοκίνδυνη πρακτική, εάν οι τιμές δεν ακολουθήσουν ανοδική πορεία.
Με βάση τα προθεσμιακά συμβόλαια, η τιμή του αργού, παράδοσης στα τέλη του 2015, είναι περίπου 8 δολάρια το βαρέλι υψηλότερη από την spot αγορά.
Το premium των προθεσμιακών τιμών σε σχέση με τις τρέχουσες τιμές (φαινόμενο γνωστό ως contango) διευρύνθηκε περαιτέρω αυτή την εβδομάδα, λόγω των προβλέψεων για μεγάλη αύξηση του πλεονάσματος στην παγκόσμια αγορά το α΄εξάμηνο του 2015.
Η Vitol, μεγαλύτερη παγκοσμίως εταιρεία εμπορίας αργού, έχει ναυλώσει ένα από τα μεγαλύτερα τάνκερ που υπάρχουν στον παγκόσμιο στόλο, με βάση το τονάζ, το TI Oceania Ultra Large Crude Carrier, χωρητικότητας 3 εκατ. βαρελιών. Επίσης, έχει ναυλώσει το Maran Corona Very Large Crude Carrier (2 εκατ. βαρέλια).
Η Trafigura έχει ναυλώσει τουλάχιστον ένα VLCC (Very Large Crude Carrier), το Nave Synergy και η Shell δύο VLCCs, το Xin Run Yang και το Xin Tong Yang.
Όσο αυξάνεται η περίοδος της ναύλωσης (και ειδικά αν  τα τάνκερ είναι μεγαλύτερης ηλικίας) τόσο μειώνονται τα ναύλα.
Οι εταιρείες εμπορίας ναυλώνουν τα VLCCs για λιγότερα από 40.000 δολάρια την ημέρα, όταν οι τιμές στην spot αγορά κυμαίνονται στα 60.000 με 70.000 δολάρια την ημέρα.
Το γεγονός ότι οι τιμές στην spot αγορά είχαν εκτοξευθεί στα 97.000 δολάρια/ημέρα τον Δεκέμβριο, αποθαρρύνει τις περισσότερες εταιρείες εμπορίας, εάν εξαιρεθούν δηλαδή οι ισχυρότερες του κλάδου, από το να προχωρήσουν σε αντίστοιχες κινήσεις. 


ΠΗΓΗ:energia.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου