Παρασκευή 10 Οκτωβρίου 2014

Να Μην Χαρακτηρίζεται Ρυπογόνος η Πετρελαιοφόρος Άμμος Προτείνει η Κομισιόν


Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε την Τρίτη την κατάργηση της υποχρεωτικής σήμανσης της πετρελαιοφόρου άμμου (tar sands) ως εξαιρετικά ρυπογόνου, εξέλιξη που αναμένεται να προκαλέσει την αντίθεση των περιβαλλοντικών οργανώσεων και των οικολογικών κομμάτων. Η πρόταση, που συμβαδίζει με ένα χρόνιο αίτημα της πετρελαϊκής βιομηχανίας, αφαιρεί, παράλληλα, ένα εμπόδιο από τις αποστολές από τον Καναδά στην Ευρώπη φορτίων αργού προερχόμενου από πετρελαιοφόρο άμμο.
Όπως τονίζει η Wall Street Journal, η πρόταση αποτελεί νίκη για τον Καναδά, καθώς η Ευρωπαϊκή Ένωση «έθαψε», όπως αναφέρει, τα σχέδια για την σήμανση της πετρελαιοφόρου άμμου ως πιο βρώμικης από ό, τι άλλες μορφές του αργού, αφαιρώντας, έτσι, ένα σημαντικό δυνητικό εμπόδιο για την εξαγωγή του αμφιλεγόμενου καυσίμου στην Ευρώπη. Η παραγωγή της θεωρείται ότι είναι πολύ πιο ρυπογόνα από την παραγωγή κάθε άλλου είδους αργού που χρησιμοποιείται ως καύσιμο για τις μεταφορές.

Η καναδική πετρελαιοφόρος άμμος παράγεται κυρίως στην πολιτεία της Alberta και η νέα αποδυναμωμένη πρόταση της Κομισιόν, είναι, κατά την αμερικανική εφημερίδα, το αποτέλεσμα αδυσώπητης άσκησης πίεσης εκ μέρους του Καναδά. Όπως τονίζει, η υιοθέτησή της θα σημάνει ότι οι προμηθευτές πετρελαίου θα είναι πλέον σε θέση να βάλουν το αργό από πετρελαιοφόρο άμμο στην ίδια κατηγορία με το συμβατικό πετρέλαιο, ενώ τα διϋλιστήρια θα είναι ελεύθερα να εισάγουν μεγαλύτερο όγκο αυτού του είδους αργού.
Η πρόταση περιλαμβάνεται σε ένα αναθεωρημένο σχέδιο νόμου σχετικά με το πώς τα διυλιστήρια θα αναφέρουν την ένταση άνθρακα των καυσίμων που προμηθεύουν. 
Η συζήτηση σχετικά με την σήμανση της πετρελαιοφόρου άμμου χρονολογείται από το 2009, όταν τα κράτη-μέλη της ΕΕ ενέκριναν τη νομοθεσία με στόχο τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα καύσιμα των μεταφορών που πωλούνται στην Ευρώπη κατά 6% από το 2020, αλλά απέτυχαν να συμφωνήσουν πώς να την εφαρμόσουν.
Το 2011, η Κομισιόν πρότεινε η πετρελαιοφόρος άμμος θα πρέπει να βαθμολογηθεί με μια τιμή άνθρακα κατά ένα πέμπτο υψηλότερη από ό, τι το συμβατικό πετρέλαιο, αλλά τα κράτη μέλη δεν συμφώνησαν, ενώ η Επιτροπή έχει επανεξετάσει την πρότασή της από τότε.
Επιβεβαιώνοντας ένα σχέδιο που είχε δει το Reuters νωρίτερα φέτος, η πρόταση, που ανακοινώθηκε χθες Τρίτη, απαιτεί μόνο από τα διυλιστήρια να αναφέρουν τη μέση τιμή της πρώτης ύλης που χρησιμοποιείται. Δεν υποχρεούνται να διαχωρίζουν την πετρελαιοφόρο άμμο .
Διατηρείται, ωστόσο, μια μέθοδος για τον υπολογισμό της έντασης άνθρακα των διαφόρων τύπων καυσίμων κατά τον κύκλο ζωής τους.
«Δεν είναι μυστικό ότι η αρχική μας πρόταση, δεν θα μπορούσε να περάσει λόγω της αντίστασης που αντιμετωπίζουν ορισμένα κράτη μέλη», δήλωσε η Επίτροπος για την Κλιματική Αλλαγή Connie Hedegaard.
«Ωστόσο, η Επιτροπή σήμερα δίνει σε αυτό μια άλλη ώθηση, για να προσπαθήσουμε και να διασφαλίσουμε ότι στο μέλλον, θα υπάρξει μια μεθοδολογία και συνεπώς ένα κίνητρο για να επιλέξουν λιγότερο ρυπογόνα καύσιμα για περισσότερο ρυπαίνουν, όπως, για παράδειγμα, πετρελαιοφόρο άμμο» , πρόσθεσε.
Η παραγωγή αργού από πετρελαιοφόρο άμμο, που εκμεταλλεύονται μεγάλες εταιρείες πετρελαίου, όπως η BP Royal Dutch Shell και ExxonMobil, κοστίζει περισσότερο από την παραγωγή συμβατικού αργού, ενώ απαιτείται περισσότερη ενέργεια και νερό. Επίσης, εκπέμπει περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα κατά τον κύκλο ζωής του.
Βρίσκεται σε εδάφη από αργιλώδη άμμο, και πρέπει να εκσκαφεί με τεράστια φτυάρια, ή να διοχετευθεί με ατμό και να αντληθεί προς την επιφάνεια, πριν το πετρέλαιο να μπορεί να εξορυχθεί.


ΠΗΓΗ:energia.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου