Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου 2013

Υπόνοιες για... «light» ελέγχους στα πρατήρια της Θεσσαλονίκης


Μπορεί κατά τις τρεις πρώτες ημέρες των ελέγχων να μπήκαν λουκέτα συνολικά σε 16 πρατήρια επειδή εντοπίσθηκαν να μην έχουν εγκαταστήσει συστήματα εισροών- εκροών, ούτε ένα ωστόσο απ’ αυτά δεν έχει την έδρα του στη Θεσσαλονίκη.

Και τα 16 αυτά «κακά» πρατήρια βρίσκονται στην Αττική. Τυχαίο το γεγονός ή μήπως σχετίζεται με τη… σύνθεση των ελεγκτών;

Το ερώτημα αυτό προβληματίζει στελέχη του υπ. Ανάπτυξης, δεδομένου ότι στην Αττική, οι έλεγχοι πραγματοποιούνται από μικτά συνεργεία -αποτελούμενα από ελεγκτές τόσο της Περιφέρειας όσο και του υπουργείου Ανάπτυξης- ωστόσο στη Θεσσαλονίκη διενεργούνται αποκλειστικά από ελεγκτές της Περιφέρειας.

Ακριβώς για να αποκλείσει κάθε ενδεχόμενο τα μηδενικά ευρήματα των πρώτων ημερών να σχετίζονται με τα μεγαλύτερα «περιθώρια ανοχής» που δείχνουν συνήθως οι ελεγκτές σε κλειστές αγορές σαν της συμπρωτεύουσας, το υπ. Ανάπτυξης ετοιμάζεται να αποστείλει από σήμερα στη Θεσσαλονίκη και δικό του συνεργείο, ούτως ώστε να ενταθούν οι εκεί έλεγχοι.

Πάντως από την περασμένη Τετάρτη οπότε και τέθηκε σε εφαρμογή το μέτρο μέχρι και την Παρασκευή, ελέγχθηκαν 111 πρατήρια στην Αττική, έναντι μόλις 22 στη Θεσσαλονίκη. Δηλαδή στο Λεκανοπέδιο διενεργήθηκαν 400% παραπάνω έλεγχοι.

Ενώ στην Αττική, οι έλεγχοι διεξάγονται από 2 έως 4 συνεργεία, τα οποία όπως είπαμε είναι μεικτά, στη Θεσσαλονίκη, γίνονται από μόλις… ένα συνεργείο στελεχωμένο μόνο με υπαλλήλους της Περιφέρειας.
Πρεμιέρα από σήμερα και για ΓΓΠΣ

Στο μεταξύ, το μπαλάκι της εφαρμογής του νόμου για τα συστήματα εισροών-εκροών, μεταφέρεται από σήμερα στο υπ. Οικονομικών.

Συγκεκριμένα, με βάση την ανακοίνωση του υπ. Οικονομικών της περασμένης Τετάρτης, από σήμερα θα πρέπει να αρχίσει να λειτουργεί στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων (ΓΓΠΣ) η ειδική διαδικτυακή εφαρμογή, που θα δέχεται και θα επεξεργάζεται μαζικά τα σχετικά στοιχεία. Το πρώτο βήμα είναι ότι οι βενζινοπώλες (υπόχρεοι εγκατάστασης συστήματος εισροών- εκροών) θα πρέπει από σήμερα να επικαιροποιήσουν τα στοιχεία του μητρώου εγκατάστασης και να καταχωρίσουν τα στοιχεία των δεξαμενών και αντλιών καυσίμων της εγκατάστασης.
Το δεύτερο βήμα θα γίνει την προσεχή Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου. Τότε, σύμφωνα πάντα με την ανακοίνωση του υπ. Οικονομικών, θα έχουν ολοκληρωθεί οι δοκιμές διαλειτουργικότητας, και πλέον οι πρατηριούχοι θα μπορούν να αποστέλλουν αναλυτικά στοιχεία με τη διακίνηση των καυσίμων που αγόρασαν και πούλησαν (το ισοζύγιο δηλαδή των εισροών-εκροών). Αμέσως μετά τη συλλογή των αρχικών στοιχείων, θα ξεκινήσουν και οι έλεγχοι συμμόρφωσης από τις ελεγκτικές υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών.
Απαντώντας στην κριτική ότι η ηλεκτρονική εφαρμογή καθυστέρησε να ολοκληρωθεί, στελέχη της ΓΓΠΣ επικαλούνται το μεγάλο φόρτο εργασίας και το λιγοστό προσωπικό, επιμένουν ωστόσο ότι σε λίγες ημέρες θα είναι σε θέση να κάνουν ένα πρώτο «σετ» ελέγχων και διασταυρώσεων.

Σε επόμενη φάση, και όταν το σύστημα εισροών-εκροών επεκταθεί στην επαρχία (ως το Μάρτιο 2014) καθώς και στα άλλα στάδια διακίνησης δηλαδή διυλιστήρια - εταιρείες - μεταπωλητές (πολύ νωρίτερα), είναι βέβαιο ότι η ηλεκτρονική εφαρμογή θα χρειασθεί αναβάθμιση. Δεν αποκλείεται για το λόγο αυτό να ζητηθεί συνδρομή από εξειδικευμένες εταιρείες του εξωτερικού, μέσω της προκήρυξης διαγωνισμού. 
ΠΗΓΗ:energypress.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου