Ο αγωγός ΤΑΡ ξεκίνησε τη διαδικασία απαλλοτριώσεων κατά μήκος της διαδρομής των 870χμ στην Αλβανία, την Ελλάδα και την Ιταλία. Στα πλαίσια αυτά, η κοινοπραξία ανέθεσε στους εργολάβους της να ξεκινήσουν μελέτες για τη συλλογή των απαραίτητων πληροφοριών για τους ιδιοκτήτες γης κατά μήκος της διαδρομής, με στόχο να αναγνωριστούν τα όριά τους.
Σημειώνεται ότι ο ΤΑΡ θα χρειαστεί προσωρινή πρόσβαση στις εκτάσεις για την περίοδο της κατασκευής, όπου ο αγωγός θα είναι υπόγειος, ενώ μόνιμη πρόσβαση θα χρειαστεί σε όποια σημεία ο αγωγός θα είναι υπερκείμενος του εδάφους, δηλαδή στα σημεία όπου θα εγκατασταθούν οι σταθμοί συμπίεσης κτλ.
Η κοινοπραξία τονίζει επίσης ότι οι δραστηριότητες αυτές θα προχωρήσουν με βάση τις προδιαγραφές της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης ώστε να εξασφαλιστεί ότι όλοι οι θιγόμενοι θα αποζημιωθούν δίκαια και διαφανώς.
Ο ΤΑΡ έχει προσλάβει την εταιρεία Royal Haskoning DHV ( RHDHV) για να αναλάβει τις δραστηριότητες απαλλοτρίωσης και μέσα στο 2014 σκοπεύει να υπογράψει τις σχετικές συμφωνίες με τους ιδιοκτήτες γης. Στα πλαίσια αυτά, θα επικοινωνήσει μαζί τους μέσα στους επόμενους μήνες και θα κινητοποιήσει μια ομάδα 200 συνολικά εργαζόμενων στην Ελλάδα, την Αλβανία και την Ιταλία.
Ο Άλμπερτ Χάακ, διευθυντής απαλλοτριώσεων του ΤΑΡ, δήλωσε σχετικά:
«Οι δραστηριότητες απαλλοτρίωσης του ΤΑΡ θα διεξαχθούν με έναν διαφανή τρόπο και με βάση τις υψηλότερες διεθνείς προδιαγραφές. Ο ΤΑΡ τάσσεται υπέρ του ανοικτού διαλόγου και της εμπιστοσύνης με τις κοινότητες κατά μήκος της όδευσης του αγωγού».
Τέλος, σημειώνεται ότι ο ΤΑΡ έχει εγκαθιδρύσει και έναν ουδέτερο μηχανισμό παραπόνων, δηλαδή μια διαδικασία μέσω της οποίας οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλουν τυχόν ενστάσεις και παράπονα, ώστε να βρεθεί λύση.
ΠΗΓΗ:.energia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου