Από το worldenergynews.gr
Μια πρωτότυπη μπαταρία που χρησιμοποιεί θαλασσινό νερό και προορίζεται για να τροφοδοτήσει με ηλεκτρική ενέργεια αυτόνομα υποθαλάσσια οχήματα, κατασκεύασαν ερευνητές του Πανεπιστημίου ΜΙΤ στις ΗΠΑ.
Σκοπός της νέας αυτής τεχνολογίας είναι να βοηθήσει τα οχήματα θαλάσσης να διανύουν ακόμα μεγαλύτερες αποστάσεις και να φθάνουν σε μεγαλύτερα βάθη.
Σε σύγκριση με τις συμβατικές μπαταρίες λιθίου-ιόντων, η νέα μπαταρία αλουμινίου-νερού αυξάνει..
μέχρι 10 φορές την ακτίνα δράσης ενός υποθαλάσσιου ρομπότ.
Χάρη σε αυτή τη μπαταρία τα υποθαλάσσια ρομπότ και άλλα σκάφη θα είναι σε θέση να πραγματοποιούν έρευνες στο βυθό, μεγαλύτερες σε διάρκεια και σε μεγαλύτερο βάθος.
Έτσι, πιθανόν να ολοκληρώνονται ευκολότερα αποστολές, όπως εξερευνήσεις ναυαγίων, έρευνες για την αναζήτηση πετρελαίου καθώς και άλλες υποθαλάσσιες μελέτες.
Η εν λόγω τεχνολογική καινοτομία λειτουργεί ως εξής:
Όταν το υποθαλάσσιο όχημα μπαίνει στο θαλασσινό νερό, αυτό εισρέει στη μπαταρία και διαχωρίζεται στην κάθοδο σε ανιόντα υδροξειδίου και σε αέριο υδρογόνο.
Τα ανιόντα αλληλεπιδρούν με την άνοδο από αλουμίνιο, δημιουργώντας υδροξείδιο του αλουμινίου και απελευθερώνοντας ηλεκτρόνια.
Αυτά επιστρέφουν στην κάθοδο, παρέχοντας έτσι ηλεκτρική ενέργεια στο κύκλωμα της μπαταρίας.
Τόσο το υδροξείδιο του αλουμινίου όσο και το αέριο υδρογόνο αποβάλλονται από τη μπαταρία ως αβλαβή απόβλητα.
Η μπαταρία λειτουργεί μόνο όταν βυθισθεί στο νερό.
Οι ερευνητές του ΜΙΤ, με επικεφαλής τον μηχανικό Ίαν Σάλμον Μακέι, δημιούργησαν την θυγατρική εταιρεία Open Water Power (OWP), η οποία εξαγοράστηκε άμεσα από την L3 Technologies.
Η εταιρεία OWP συνεργάζεται ήδη με το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ για να αντικαταστήσει τις μπαταρίες που διαθέτουν οι ακουστικοί αισθητήρες, οι οποίοι έχουν ποντισθεί στις θάλασσες για να ανιχνεύουν εχθρικά υποβρύχια.
Μια πρωτότυπη μπαταρία που χρησιμοποιεί θαλασσινό νερό και προορίζεται για να τροφοδοτήσει με ηλεκτρική ενέργεια αυτόνομα υποθαλάσσια οχήματα, κατασκεύασαν ερευνητές του Πανεπιστημίου ΜΙΤ στις ΗΠΑ.
Σκοπός της νέας αυτής τεχνολογίας είναι να βοηθήσει τα οχήματα θαλάσσης να διανύουν ακόμα μεγαλύτερες αποστάσεις και να φθάνουν σε μεγαλύτερα βάθη.
Σε σύγκριση με τις συμβατικές μπαταρίες λιθίου-ιόντων, η νέα μπαταρία αλουμινίου-νερού αυξάνει..
μέχρι 10 φορές την ακτίνα δράσης ενός υποθαλάσσιου ρομπότ.
Χάρη σε αυτή τη μπαταρία τα υποθαλάσσια ρομπότ και άλλα σκάφη θα είναι σε θέση να πραγματοποιούν έρευνες στο βυθό, μεγαλύτερες σε διάρκεια και σε μεγαλύτερο βάθος.
Έτσι, πιθανόν να ολοκληρώνονται ευκολότερα αποστολές, όπως εξερευνήσεις ναυαγίων, έρευνες για την αναζήτηση πετρελαίου καθώς και άλλες υποθαλάσσιες μελέτες.
Η εν λόγω τεχνολογική καινοτομία λειτουργεί ως εξής:
Όταν το υποθαλάσσιο όχημα μπαίνει στο θαλασσινό νερό, αυτό εισρέει στη μπαταρία και διαχωρίζεται στην κάθοδο σε ανιόντα υδροξειδίου και σε αέριο υδρογόνο.
Τα ανιόντα αλληλεπιδρούν με την άνοδο από αλουμίνιο, δημιουργώντας υδροξείδιο του αλουμινίου και απελευθερώνοντας ηλεκτρόνια.
Αυτά επιστρέφουν στην κάθοδο, παρέχοντας έτσι ηλεκτρική ενέργεια στο κύκλωμα της μπαταρίας.
Τόσο το υδροξείδιο του αλουμινίου όσο και το αέριο υδρογόνο αποβάλλονται από τη μπαταρία ως αβλαβή απόβλητα.
Η μπαταρία λειτουργεί μόνο όταν βυθισθεί στο νερό.
Οι ερευνητές του ΜΙΤ, με επικεφαλής τον μηχανικό Ίαν Σάλμον Μακέι, δημιούργησαν την θυγατρική εταιρεία Open Water Power (OWP), η οποία εξαγοράστηκε άμεσα από την L3 Technologies.
Η εταιρεία OWP συνεργάζεται ήδη με το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ για να αντικαταστήσει τις μπαταρίες που διαθέτουν οι ακουστικοί αισθητήρες, οι οποίοι έχουν ποντισθεί στις θάλασσες για να ανιχνεύουν εχθρικά υποβρύχια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου